مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: از دو ماه پیش با تجمیع نیروهای رفع سد معبر در قالب مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری، بحث فرهنگسازی شهروندی و رفع سد معبر در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران؛علیرضا عسگری در قم اظهار کرد:به مغازه‌دارهای متخلف در مرتبه اول اخطار، مرتبه دوم جمع آوری وسایل و پرداخت جریمه نقدی و برای سومین بار براساس مقررات بند 20 قانونی درباره ایجاد کنندگان سد‌معبر در قم اجرا می‌شود که بر اساس آن مغازه مربوطه تعطیل خواهد شد.

مدیر‌ پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: 16 اکیپ خوردرویی در سطح شهر از 6صبح تا ساعت 24 مستقر هستند و در مناطق شهر گشت‌زنی می‌کنند.

وی عنوان کرد: بسیاری از معابر پیاده‌رو که در بافت‌های قدیمی شهر قرار‌دارند به دلیل عرض‌کم خود توسط مغازه داران اشغال شده‌اند و این متخلفان سد‌معبر را جدی نمی‌گیرند که باید با فرهنگسازی به شهروندان یادآوری شود که سد‌معبر علاوه براینکه تخلف است حق الناس هم می باشد.

عسگری درباره سد معابر مغازه‌ها و برخورد با مغازه‌داران متخلف خاطر‌نشان کرد: بار اول اخطار وبار دوم جمع آوری وسایل صورت می‌گیرد و تعهد محضری گرفته می‌شود و ملزم به پرداخت جریمه‌ای که مصوب شورای شهر است می‌شوند و برای بار سوم کمیسیون بند 20 اجرا می‌شود که بر اساس آن مغازه مربوطه تعطیل خواهد شد.

وی برخورد با دست فروشان و وانت بارهایی که اقدام به فروشندگی می‌کنند را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد و گفت: وانت بار‌ها برای حمل‌بار هستند نه فروش بار و توقف در معابر شهری ممنوع است زیرا این‌کار سبب تضییع حقوق شهروندی می‌شود و با این دسته از فروشندگان برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت: با همکاری پلیس راهور استان نخستین پارکینگ رفع تخلفات شهری درقسمت بلوار زایر احداث شده است و خودروهای متخلف توقیف و به پارکینگ شهرداری منتقل می‌شوند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اظهار کرد: همشهریان می‌توانند شکایات خود را از طریق تماس با سامانه 137 اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

انتهای پیام/ش ش
منبع: تسنیم
برچسب ها: قم ، سدمعبر ، متخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۸:۴۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام
همه ما می دونیم که دروغ هست. بالاخره اون مغازه دار یا اون وانتی و .... با واسطه یا بی واسطه یه آشنایی تو شهرداری دارن. که تخلفات گنده تر از این رو هم براشون رفع و رجوع می کنه. مگر اینکه یه دست فروش بی کس و کار باشه که یقینا اذیتش میکنن.
هیچ کس حتی خود مسئولین هم شعارهایی رو که میدن باور نمی کنن.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۵۲ ۲۷ تير ۱۳۹۶
خدا خیر بده به معامورهایی سد معبر منطقه ۲ جاده اراک خیلی خوب شده
United States of America
یک شهروند
۰۱:۱۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
شما فقط شعار میدید در عمل صفر هستید تورو خدا شرم کنید مردم کار شمارو دارن میبینن اگه چشماتونو باز کنید میبینید که تمام شهر از دست فروشان و وانتی ها پر شده که باعث ترافیک و تصادف میشن