نيروي هوايي افغانستان اولين محموله هواپيماهاي باري سي-130 اين کشور را تحويل گرفت.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ هواپيماهاي سي-130 که آمريکا در اختيار افغانستان قرار داد براي جابجايي نيروها و تدارکات نظامي در خاک افغانستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

در شرايطي که نيروهاي نظامي افغانستان درگير نبردي طولاني با جنگجويان طالبان هستند، نيروي هوايي اين کشور در شرايط کنوني تنها 45 فروند بالگرد و تعدادي هواپيماي کوچک در اختيار دارد.  هواپيماهاي سي-130 قرار است در دو سال اول و تا زمان کامل شدن آموزش خلبانان نيروهاي هوايي افغانستان توسط خلبانان ناتو و افغان هدايت شود. 

بسم الله محمدي وزير دفاع افغانستان در مراسمي در فرودگاه کابل گفت‌:«متحدان ما در ناتو از اين هواپيماها با موفقيت در افغانستان استفاده کرده اند و ما مي دانيم آنها کمک زيادي به ما خواهند کرد.»

ژنرال جوزف دانفورد فرمانده ارشد نيروهاي نظامي ناتو در افغانستان نيز گفت اين هواپيماها نشان دهنده قدرت نظامي در حال رشد افغانستان است که در دوره پايان ماموريت نظامي نيروهاي خارجي در افغانستان در سال 2014 ميلادي از ارزش بالايي برخوردار خواهد شد.  آمريکا قرار است سال آينده نيز دو فروند ديگر از اين هواپيماها در اختيار افغانستان قرار دهد. 
برچسب ها: نیرو ، هوایی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار