مهدکودک‌های جیرفت با حضور کودکان معلول مجتمع توانبخشی سروش این شهرستان جشن شادی برگزار کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، مهدکود‌ک‌های این شهرستان با برگزاری جشن روز کودک در مجتمع توانبخشی سروش شادی‌های خود را با کودکان معلول تقسیم کردند.

آمده‌ام شادی‌هایم را با بچه‌های معلول قسمت کنم

یاسمن دختر کوچک جیرفتی که به همراه سایر بچه‌های مهدکودک خود به این مجتمع آمده بود، با لحن زیبای کودکانه‌اش گفت: به اینجا آمده‌ام تا شادی‌هایم را با بچه‌های معلول قسمت کند.

کاش این بچه‌ها هم می‌توانستند مثل او حرکت کنند و حرف بزنند

یکی دیگر از بچه‌ها می‌گفت، می‌خو‌اهد با بچه‌های معلول بخندد، اما او که سنش کمتر از حرف‌های بزرگش بود، می‌گفت کاش این بچه‌ها هم می‌توانستند مثل من حرکت کنند و حرف بزنند.

مدیر توانبخشی سروش که مدت کوتاهی است امور بچه‌ها‌ی معلول را در دست گرفته، می‌گوید برای اولین بار است که این بچه‌های معلول در کنار دوستانشان جشن روز کودک را برگزار می‌کنند.

وی هدف از اجرای این برنامه را حمایت از بچه‌های معلول دانست.

لبخند زیبای نقش بسته بر چهره‌های کودکان معلول و شادی‌های کودکانه هوای این مجتمع را عوض کرده بود.

نعمتی هنرمند تئاتر جیرفت که اجرای برنامه‌ای کودکانه را بر عهده داشت، گفت: هر کس به نحوی حمایت از این بچه‌ها را برعهده دارد، لذا ما هنرمندان هم خواستیم با اجرای برنامه‌های متنوع سهمی در شاد کردن دل این کودکان داشته باشیم.

در مجتمع توانبخشی سروش 80 کودک معلول نگهداری می‌شوند

در مجتمع توانبخشی سروش 80 کودک معلول نگهداری می‌شوند که علاوه بر این شادی‌ها حمایت‌های دیگری نیز نیاز دارند.

ماهیانه 35 میلیون تومان هزینه نگهداری کودکان معلول است

محمد رضانژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت اظهار داشت: ماهیانه 35 میلیون تومان هزینه نگهداری این کودکان معلول است که 19 میلیون تومان را بهزیستی بر اساس سرانه و یارانه به این مرکز می‌دهد.

وی افزود: مابقی هزینه‌های این مجتمع را خیران و خانواده بچه‌های معلول تأمین می‌کنند و از مردم درخواست داریم کمک‌های خود را به این مرکز و بچه‌های معلول دریغ نکنند.
برچسب ها: کرمان ، جیرفت ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.