وی افزود: از مجموع این دوره های آموزشی 14 دوره عمومی،یازده دوره کسب و کار تخصصی، سه دوره مشاورین فنی و اساتید، شش دوره تخصصی و یک دوره تلفیقی آموزش و مشاوره بوده است.
به گفته معاون فناوریپارک علم و فناوری استان کرمانشاه مخاطبان آموزش در پارک های علم و فناوری عمدتا شامل دانشجویان، نخبگان، علاقمندان به حوزه های فناوری، شرکت های رشدی و پارکی، مشاورین فنی و تخصصی، داوران و ناظرین طرح ها، کارشناسان و مدیران ستادهای پارکی، خانواده ها و مدارس، اقشار مختلف جامعه، اساتید دانشگاه ها و حتی روحانیون و نمایندگان مجلس هستند که در سطوح مختلف از ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری و فناوری تا بخش های تخصصی آموزش می بینند.
رحیمی با تاکید بر اینکه هنوز برخی از اقشار و گروه های مردم با فرهنگ فناوری و نوآوری آشنایی ندارند، ادامه داد: باید در این خصوص نیز فرهنگ سازی و آموزش های لازم صورت گیرد.
وی بیان کرد: امروز چالش ها و موانع فراوانی پیش روی آموزش در حوزه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به نا آگاهی برخی از مدیران و مسئولین با ماموریت و کارهای پارک های علم و فناوری، فاصله زیاد نظام آموزشی با حوزه های فناور و نوآور، ارتباط کم آموزش با مشاوره، خلاقیت کم، پایین بودن انگیزه بین فارغ التحصیلان و جوانان، نبود شبکه جامع آموزش بین پارک ها و مراکز رشد، نبود یک سیستم نیازسنجی، پایش و ارزیابی دوره های آموزشی، کمبود ظرفیت ها و فضاهای فیزیکی، جوان و نوپا بودن انجمن های پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و ... از جمله این چالش هاست.
معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در خصوص راهکاری مقابله با این چالش ها هم یادآوری کرد: آشنایی و اطلاع رسانی برای ائمه جماعات و مدیران، بازنگری درنظام نوآوری و فناوری کشور، ایجاد یک شبکه جدید فناوری در صدا وسیما، در نظر گرفتن سرفصل های فناوری و نوآوری با حجم وسیع در دانشگاه ها، توسعه بخش های فیزیکی از جمله کارگاه ها و آزمایشگاه ها، راه اندازی دوره های فناور محور، ایجاد شبکه آموزش بین پارک های علم و فناوری و مراکز رشد از جمله راهکاری پیشنهادی است/س.