فرماندار شهرستان خلخال گفت: در سه ماه دوم امسال بیش از یک میلیون مسافر از نقاط دیدنی و گردشگری شهرستان خلخال بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ هوشنگ محمدی، امروز در اولین جلسه کار گروه گردشگری شهرستان خلخال در شش ماه دوم سال 92 از تشکیل مجمع سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و افزود: با ساماندهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه‌های کشاورزی، تولیدات، صنعت و معدن و بستر‌های گردشگری شهرستان خلخال در حوزه سرمایه‌گذاری توانمند عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود استعداد‌های فراوان در بحث توریسم مذهبی و دینی در شهرستان خلخال، گفت: وجود امامزاده‌ها و بقاع متبرکه نشان از این استعداد است که در حال حاضر چندین طرح بهسازی بقاع در شهرستان خلخال در دست اجراست.

محمدی افزود: جاده اصلی سرچم - اردبیل و در ادامه تکمیل اولین جاده اصلی خلخال یعنی خلخال سرچم جنوب استان نجات یافته و حضور گردشگران از محور اردبیل - سرچم به خلخال از بخش خورش رستم نسبت به پارسال افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در سه ماه دوم سال بیش از یک میلیون مسافر از نقاط دیدنی و گردشگری شهرستان خلخال بازدید کرده‌اند، خواستار جدیت و توجه بیشتر اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل به صنعت گردشگری شهرستان خلخال شد.

فرماندار شهرستان خلخال گفت: بستر‌های مناسب جهت برپایی نمایشگاه‌های دائمی در حوزه تولیدات و خدمات در شهرستان خلخال موجود است و با یک برنامه‌ریزی سریع می‌توان گردشگران و مسافران را نیز با این نمایشگاه که آثار صنایع دستی و تاریخی شهرستان خلخال نیز در آن می‌تواند به نمایش گذشته شود، پیوند داد.

وی در ادامه به روستاهای هدف گردشگری اشاره کرد و افزود: هم اکنون پنج روستای سبز به عنوان روستاهای هدف گردشگری و بافت با ارزش روستایی در شهرستان خلخال شناسایی و ساماندهی شده است که روستای کزج در بخش خورش رستم با بافت کوهپایه‌ای و هم‌شکل شهر ماسوله در استان گیلان پذیرای گردشگران از مناطق مختلف کشور است

برچسب ها: خلخال ، مناطق ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.