موسيقي فيلم "خواهران غريب" پس از سال‌ها، همچنان يكي از بهترين موسيقي‌هاي كودكانه است.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ موسيقي باشگاه خبرنگاران، "ناصر چشم آذر" متولد 10 دي ماه 1329 در اردبيل است. وي در كودكي مراحل اوليه‌ي موسيقي را نزد پدرش استاد "اسماعيل چشم آذر" كه در زمره‌ي نوازندگان به نام موسيقي آذربايجان است، فرا گرفت و در همان دوران ساز "آكاردئون" را برگزيد. 

خالق قطعه‌ي "باران عشق" در 12 سالگي به همراه مرحوم پدرش وارد اركستر آذربايجاني راديو ايران شد و سال بعد جايزه‌ي ويژه‌ي موسيقي را در مقطع دبيرستاني براي نوازندگي "آكاردئون" دريافت كرد. 

"چشم آذر" در17 سالگي رهبري اركستر سفارت ايران در عراق را بر عهده گرفت و در سال بعد فعاليت‌هاي خود را به صورت گسترده آغاز كرد.
 
اين آهنگساز بزرگ موسيقي پاپ در 20 سالگي براي گذراند دوره‌ي موسيقي "جاز" رهسپار آمريكا شد و پس از بازگشت به ايران، سرپرستي اركستر تلويزيوني را بر عهده گرفت. 

"ناصر چشم آذر" همچنين از محضر اساتيد به نام نظير: "ملك اصلانيان"، "مرتضي حنانه" در تكميل دوره‌هاي موسيقي بهره‌مند بوده است. 

وي در سال 1357 جهت تكميل دوره‌ي موسيقي "جاز" و موسيقي "فيلم" به مدت 5 سال به آمريكا سفر كرد. "چشم آذر" همچنين از پيشگامان سازهاي "الكترونيك" در ايران است. 

موسيقي متن بسياري از آثار فاخر و ماندگار سينماي ايران، ساخته‌ي اين آهنگساز بزرگ و فرهيخته است. 

از اين آثار مي‌توان به "هامون"، "مي‌خواهم زنده بمانم"، "قارچ سمي"، "شمعي در باد"، "آتش بس" و ... اشاره كرد. 

موسيقي متن و ترانه‌هاي فيلم به يادماندني و خاطره‌انگيز "خواهران غريب" نيز ساخته‌ي اين آهنگساز نامي عرصه‌ي موسيقي است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار