رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: هرچه و هرکجا مربوط به خدا نباشد ما باخته‌ایم. می‌شود در هر کاری که هستیم، ارتباطمان را با خدا بیشتر و نیتمان را میلیاردی کنیم. در این صورت است که کار ما اثرگذار خواهد بود. خود خدا هم در قرآن می‌فرماید کاری که برای من باشد، توسعه‌اش می‌دهم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در جمع دست‌اندرکاران طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و تنی چند از شهرداران مناطق مختلف مشهد با تاکید بر جایگاه اخلاقی خادمان مردم در بدنه شهرداری‌ها، عنوان کرد: هنر ما این است که از جرقه، جریان درست کنیم. شهردار و رئیس‌جمهور زیاد است اما آن چیز بسیار مهم و کم، این است که آدم بتواند کارش را با ابدیت پیوند بزند. اگر این پیوند زده شود، دیگر مهم نیست که در چه جایگاهی باشیم؛ شهردار باشیم یا یک شهروند؟

این واعظ سرشناس در تبیین اصول اخلاقی یک خادم شایسته و شیوه بازنشر چنین منش‌هایی گفت: در همه کارهای جزئی می‌شود نتایج بزرگی گرفت که بستگی به نیت ما دارد؛ برای مثال می‌توان رو به حرم ایستاد و سلام داد اما می‌شود به قصد همه مسلمانان جهان همین سلام را داد چون خیلی‌ها آرزوی همین سلام را دارند اما امکانش را ندارند.

وی القاب و سمت‌های مختلف را نقاب‌های پوشالی توصیف و بیان کرد: پست‌های دنیا مثل لنگ می‌ماند، یک روز به ما می‌دهند و یک روز از ما می‌گیرند. پس بیایید به کارهایمان رنگ خدایی بدهیم. همه می‌دانیم امام وقتی که به کشور برگشت، حدود 5میلیون‌نفر به پیشوازش رفتند و وقتی درگذشت، 10میلیون نفر بدرقه‌اش کردند. در سال‌های حضورشان در کشور هم هزاران جوان به فرمان ایشان به جبهه‌ها رفتند و پرپر شدند اما چرا مردم رهایش نکردند؟ چون کارهای امام رنگ خدا داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: همسایگی با امام رضا(ع) و خدمت به زائرانش را قدر بدانید‌. امام به زائرش سلام می‌کند پیش از آنکه او به امام سلام کند. وقتی کسی به امام سلام کند خدا فرموده که من هم بر خودم واجب کرده‌ام که بر این زائر رحمت کنم. با این حساب هرچه تسهیلات برای زائران بیشتر شود، شما هم بیشتر مورد رحمت خدا قرار می‌گیرید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی جایگاه خادمان شهری را خطیر دانست و پذیرش این مخاطره را متضمن تذهیب نفس عنوان کرد و افزود: امروز شما ظرفیتی دارید که بعدها بهانه خیر خواهد بود. تاثیر خدمت امروز شما تا قرن‌ها باقی خواهد ماند. پس چه بهتر که کار خود را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید. مبادا از محل این فرصتی که دارید، لقمه حرام وارد زندگیتان بکنید یعنی کم‌فروشی کنید در خدمتگزاری به مردم. قرآن می‌گوید اگر شما کم‌فروشی کنید، فاسق و فاسد می‌شوید و در ادامه این فاسق بودنتان منکر قیامت می‌شوید.

وی تاکید کرد: اینکه همسایه امام باشید و برای زوار امام در جهت خدمت به او کار کنید، نصیب کمتر کسی می‌شود؛ قدر خودتان را بدانید و در جوارش حرام‌خواری نکنید./س


برچسب ها: رئیس ، ستاد ، اقامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.