رئيس و اعضاي كمسيون امنيت ملي مجلس با حضور در مناطق مرزي شمال غرب و غرب كشور از نزديك در جريان اقدامات عملياتي سپاه پاسداران براي تامين امنيت در نقاط صفر مرزي از جمله ارتفاعات جاسوسان، قنديل، شاهو، بُزمرگ‌سير و ... قرار گرفتند.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح بازدید سه روزه اعضای این کمیسیون از مناطق مرزی شمال‌غرب و غرب کشور به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این کمیسیون در چارچوب وظیفه نظارت مجلس شورای اسلامی و طبق برنامه مصوبه هیات رئیسه این کمیسیون از استان‌های مختلف کشور با اولویت استان‌های مرزی بازدید مي‌كند.


هدف كميسيون امنيت ملي از بازديد مناطق مرزي

وی افزود: هدف از این بازدیدها بررسی وضعیت امنیتی استان‌های مذکور و همچنین بررسی وضعیت گمرکات، پایانه‌های صادراتی و کاستی‌های مرتبط با شرح وظایف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

بروجردی ادامه داد: در طول این بازدیدها نقاطی که به عنوان نقاط ضعف و مشکلات در این استان‌ها مطرح است در ارتباط با آنها با دولت و ارگان‌های تخصصی نامه‌نگاری می‌کنیم و کمیسیون امنیت ملی تلاش می‌کند برای کاهش مشکلات مردم و برطرف نمودن کاستی‌ها نقش خود را ایفا کند.


سفر به آذربايجان و كرمانشاه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: سفر اخیر اعضای این کمیسیون به مناطق مرزی شمال غرب و غرب کشور کوتاه و فشرده بود به طوری که به دو 2 استان آذربایجان غربی و کرمانشاه سفر کردیم و سفر کاملا تخصصی بود چرا که معمولا در این سفرها جلساتی را با استان‌ها و شورای تامین استان برگزار می‌کنیم و فرصت موثری در اختیار داریم ولی این سفر منحصر به بازدید مرزها بود.



وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مرزهای غربی کشور از بعد امنیتی و مسئله انسداد مرزها در مجلس بودجه قابل توجهی برای آن تصویب می‌کنیم.


ستايش اقدامات سپاه در "قنديل"

نماینده بروجرد ادامه داد: انصافا در آذربایجان غربی کارهای بسیار اساسی و مهمی در سخت‌ترین شرایط جوی و طبیعی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ارتباط با مناطق مرزی غرب کشور دارای مسئولیت و ماموریت هستند، صورت گرفته است.

بروجردی گفت:‌ ارتفاعات قندیل که در سال‌های طولانی محل تردد اشرار و ضدانقلاب بود توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه فقط پاکسازی، بلکه مناطق متعدد دیده‌بانی و برج‌های کنترل و محل استقرار نیروهای مرزی شده است.

وی افزود: در کنار کارهایی که نیروهای مرزبانی کشور در این مناطق انجام داده‌اند این اقدامات تاثیرات بسزایی در برقراری امنیت منطقه داشته که این مسئله موفقیت خوبی برای جمهوری اسلامی ایران در این مناطق است.




"بزمرگ‌سير"، نشانه غيرت اسلامي

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار داشت: در بازدید از محل استقرار نیروها در یکی از سخت‌ترین ارتفاعات به نام "بُزمرگ‌ سیر" که در این فصل پاییز هوای آنجا کاملا سرد بوده و در زمستان به 30 درجه زیر صفر می‌رسد، استقرار جان‌برکفان دلاور ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مرزبانی نشان‌دهنده غیرت اسلامی و انقلابی این فرزندان غیور میهن اسلامی است که با جانفشانی از تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور و ملت دفاع می‌کنند.

بروجردی تصریح کرد: در طول این بازدیدها استاندار آذربایجان غربی با علاقمندی و احساس مسئولیت در این بازدید حضور داشت.


بازديد از ارتفاعات "جاسوسان"

وی افزود: در بازدید از مناطق صعب‌العبور غربی از ارتفاعات "جاسوسان" که یک نقطه مرتفع سردسیر صعب‌العبور دیگری است و تیپ 57 لشکر ابوالفضل (ع) لرستان در آنجا مستقر هستند، بازدید به عمل آمد و به نیروهای مستقر از طرف کمیسیون امنیت ملی خسته‌ نباشید گفته شد و از زحمات و تلاش آنها تقدیر به عمل آمد.



نماینده بروجرد اظهار داشت: در طول مسیر بازدید سردار پاکپور فرمانده شجاع و دلاور نیروی زمینی سپاه پاسداران حضور داشتند و اقدامات صورت گرفته ار تشریح کردند که از زحمات وی و عزیزان تلاشگر در این عرصه نیز تشکر به عمل آمد.


بازديد از بازاچه‌هاي مرزي پرويز خان و خسروي

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به بازدید اعضای این کمیسیون از مناطق مرزی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در کرمانشاه علاوه بر بازدید از مناطق صفر مرزی و مرتفع و پایگاه‌های مستقر در این منطقه، از بازارچه‌های مرزی پرویزخان و خسروی بازدید به عمل آمد.

وی افزود: ایرادی در که در بازارچه پرویزخان وجود دارد با توجه به ترانزیت روزانه صدها ماشین سنگین که بعضا به بیش از 2 هزار دستگاه می‌رسد فضای این پایانه صادراتی و بازارچه متناسب با شئونات جمهوری اسلامی ایران در کنار مرزهای غربی نیست.

نامه به دولت براي حل مشكلات بازارچه‌هاي مرزي

بروجردی تاکید کرد: در این زمینه پیشنهادی از طرف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای معاون اول رئیس‌جمهور تهیه شد و این نامه شنبه (20 مهرماه) ارسال خواهد شد.


نشست كميسيون با مسئولان حج براي رفع مشكلات تردد مرزي زائران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همچنین در ارتباط با تردد زائران ایرانی از مرز خسروی به طرف عراق با توجه به مشکلات امنیتی که در خاک عراق وجود دارد، قرار شد بعد از بازگشت مسئولان حج و زیارت از سفر حج جلسه‌ای در کمیسیون امنیت ملی تنظیم شود و موضوع جهت حل مشکلات موجود را پیگیری کنیم.


تامين بودجه انسداد مرزها، وظيفه مجلس

نماینده بروجرد ادامه داد: یکی از وظایف مجلس در ارتباط با امنیت مرزها در کنار کارهایی که دولت انجام می‌دهد تلاش برای تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه انسداد مرزها‌ است.

وی افزود: با توجه به اینکه معمولا کشورهای همسایه ما دچار مسائل امنیتی جدی هستند این اقدام برای تامین امنیت که محور مهم همه اقدامات دولت و ملت بوده و پیگیری آن بسیار ضروری است.



وضعيت امنيتي مرزهاي شمال‌غرب و غرب كشور خوب است

بروجردی با اشاره به وضعیت امنیتی نوار مرزی شمال غرب و غرب کشور گفت: به نظرم وضعیت امنیتی این مناطق به نسبت گذشته خیلی بهتر شده و البته دشمن پیوسته در تلاش است که امنیت ما را تهدید کند.

تلاش آمريكا براي ايجاد چالش در مرزهاي كشور

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:‌ آمریکایی‌ها از هر فرصتی برای ایجاد ناامنی استفاده می‌کنند و چه در مرزهای شرقی و چه غربی سعی دارند با استفاده از گروه‌های ضدانقلاب که در این کشورها مستقرند برای جمهوری اسلامی ایران چالش امنیتی ایجاد کنند، ولی عنایات الهی و هوشمندی نیروهای مسلح ما بسیاری از این توطئه‌ها را خنثی م‌کند که یکی از مسائل مهم کشور به شمار می‌رود.

امنيت در ارتفاعات شاهو

اين در حالي است، علاءالدين بروجردي در حاشيه بازديد از ارتفاعات 3 هزار و 500 متري كه در 120 كيلومتري مركز استان كرمانشاه قرار دارد، به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: مسئله امنيت يك مسئله فراگير در كل كشور بوده و گلوگاه امنيت بدون ترديد در كشور است.
 
وي افزود: در حفظ امنيت مرزها نقش نيروهاي مسلح ما به ويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروهاي مرزي يك نقش بسيار كليدي و تحسين بر انگيز است.
 
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: ما به عنوان اعضاي اين كميسيون در چارچوب وظيفه نظارتي خودمان هر از چند گاهي استان‌هاي مرزي كشور را مورد بازديد قرار مي‌دهيم.
 
وي تاكيد كرد: خوشبختانه اين اقدامات خوب بوده و انصافا كار بسيار ارزشمندي در مرزها صورت گرفته است هم در آذربايجان غربي و هم در كرمانشاه و كردستان كه كار اساسي و دشمن شكني صورت گرفته است.
 
آمريكايي‌ها دندان طمع را بكشند

بروجردي ادامه داد: آمريكايي‌ها كه در كنار مرزهاي ما در كشورهاي همسايه حضور دارند بايد دندان طمع خود را بكشند كه نيروهاي مرزي ما و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و همه نيروهاي مسلح ما با تدبير و عقلانيت و با تكيه به فرماندهي مقام معظم رهبري بهترين نوع استحكامات را ايجاد كرده‌اند.
 


اضافه مي‌شود، اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بازديد 3 روزه خود از مرزهاي شمال‌ غرب و غرب كشور را از روز سه‌شنبه آغاز و روز پنجشنبه به پايان رساندند.

در این سفر علاءالدین بروجردی رئیس، اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاع، سید فتح‌الله حسینی دبیر کمیسیون، محمدرضا محسنی‌ثاني و حجت‌الله خدایی‌سوری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور داشتند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار