درمان درد، تشخیص درد و نگاه آسیب شناسانه به درد در برنامه آموزش وجود ندارد که باید در نظام آموزشی قرا گرفته و فارغ التحصیلان شناخت کافی در کنترل و درمان درد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در چهارمین کنگره بین المللی و ششمین کنگره داخلی انجمن رژیونال آنستزی و درد ایران گفت: بحث درد در جامعه ایرانی مهم بوده و همواره دغدغه حوزه سلامت است، پرداختن به این موضوع از منظرهای مختلف به صورت هوشمندانه انجام گرفته است در سال های اخیر اطلاعات مفید از درد باعث پیشرفت های کنترل درد شده است، درد یک حس ناخوشایند به یک معضل پیچیده تبدیل شده است و منجر به این شده که درمان آن نیز سخت تر شده است.

وی  افزود: نگاه نوینی که به درد وجود دارد منجر به این شده است کار تیمی به شکل مشترک انجام گیرد و همه توان و مهارت های خود را به اشتراک بگذارند، یکی از محل های مناسب برای اینکه در گروه پزشکی تفکر تیمی را ترویج دهیم در همین بحث درد است.

زالی با بیان اینکه در ساختار و کالبد نظام بیمارستانی و ارائه خدمات هنوز بحث کلینک های درد و چند رشته ای درد  به صورت جامع  شاهد نیستیم اظهار کرد:  درمان درد، تشخیص درد و نگاه آسیب شناسانه به درد در برنامه آموزشی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد عملیاتی نیست باید در نظام آموزش بحث تشخیص درمان را پروتکل سازی علمی کنیم تا فارغ التحصیلان شناخت کافی  در کنترل و درمان درد داشته باشند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: هنوز در کشور شاهد اقدامات غیر دارویی در حوزه درد نبودیم این کار نیازمند بحث های جدی و توجه ویژه است و باید از منظر اقتصادی در حوزه سلامت به آن نگاه شود باید از ظرفیت های طب سوزنی در کشور  به صورت هوشمندانه و به عنوان یک  فرصت طلایی استفاده کنیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار