موزه مجازی پارک ملی بمو به زودی برای استفاده عموم بر روی پورتال اداره کل حفاظت محیط زیست فارس قابل مشاهده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: ساخت موزه مجازی پارک ملی بمو در راستای آموزش، تنویر افکار عمومی و ارتقاء سطح آگاهیها و همچنین آشنا کردن عموم مردم با ظرفیت های تنوع زیستی استان فارس، از ابتدای سال 1392 در برنامه سالانه اداره کل قرار گرفت.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: این طرح از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و با تکمیل اطلاعات تخصصی در تیر ماه به صورت عملیاتی شروع به کار کرد و هم اکنون آخرین بازبینی ها بر روی آن صورت گرفته است.

وی گفت: نخستین نسخه آزمایشی آن از این هفته بر روی پورتال اداره کل حفاظت محیط زیست فارس به آدرس: http://fars.doe.ir.ir/portal/home برای استفاده عموم در تمام نقاط دنیا قابل مشاهده است.

ابراهیمی کارنامی ادامه داد: این موزه مجازی ضمن نمایش فضای اصلی موزه حیات وحش پارک ملی بمو و کاهش هزینه بازیدکنندگان، شرایطی را برای علاقمندان فراهم می کند تا به راحتی و در هر زمان علاوه بر بازدید از موزه از اطلاعات تکمیلی راهنمای مجازی موزه نیز برخوردار شوند. در موزه مجازی پارک ملی بمو از طریق استفاده از راهنما و کلیک بر روی پنجره معرفی هر یک از گونه ها، بازدیدکنندگان می توانند اطلاعاتی مانند نام فارسی، نام علمی، ریخت شناسی، زیستگاه و پراکنش آن گونه در استان را مشاهده کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: موزه مجازی بمو با کیفیتی بالا فضای واقعی موزه پارک ملی بمو را به نمایش می گذارد و اطلاعات تکمیلی، این نرم افزار آموزشی – تفریحی را در نوع خود به یکی از بهترین کارهای صورت گرفته در این راستا تبدیل کرده است./س

برچسب ها: مجازی ، بمو ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.