یکی از مبارزان انقلابی گفت: برخي به دروغ مي‌گويند منافقین بعد از سال 50 شكل گرفت، مطرح كرد: مسعود رجوي خيلي زودتر از آنچه كه مردم بدانند فعاليت‌هاي تروريستي خود را آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، عزت مطهري معروف به عزت‌شاهي در مراسم نمادين دادگاه مردمي گروهک تروریستی منافقين با بيان اينكه ايدئولوژي و موقعيت‌هاي خاصي در باب عملكرد تروريست‌ها مطرح است اظهار داشت: تروريست‌ ها از سال 43 و بعد از قيام 15 خرداد شروع به فعاليت كردند و با ايجاد خفقان در آن دوران محكوميت‌هاي زيادي را براي مردم رقم زدند.

وي افزود: بعضي از اين گروهك‌ها به دليل احساس ترس عقب‌نشيني كرده و امام خمینی(ره) را تبعيد كردند چراكه نمي‌توانستند سازش كنند.

عزت‌شاهي تصريح كرد: پس از مسائلي كه در سال 42 اتفاق افتاد نسل جوان اين گروهك‌ها براي مبارزه به اين نتيجه رسيدند كه راه‌هاي قانوني بي‌فايده است و بايد با شكل ديگري اقدامات خود را صورت دهند.

وي با اشاره به علمكرد فعاليت گروهك‌هاي تروريستي در مناطق مختلف اظهار داشت: گروهك‌ها درگیر مسائلي همچون ويتنام، فلسطين و مسائل داخل كشور بودند كه اين سردرگمي آن‌ها موجب فعاليت‌هاي كمتر آن‌ها مي‌شد.

عزت‌شاهي با بيان اينكه گروه‌هاي پراكنده تروريستي ماركسيست بودند، گفت: آن‌ها به صورت حزب توده و گروهك‌ فدايي خلق فعاليت مي‌كردند و تعداد آن‌ها بسيار اندك بود چراكه با توجه به شرايط زماني زود لو مي‌رفتند.

وي با اشاره به اينكه تروريست‌ها بيشتر حس دانشجو را درگير فعاليت خود مي‌كردند، تصريح كرد: آن‌ها خود مي‌دانستند و مي‌گفتند عمر يك چريك نهايت 6 ماه است و تنها اندكي از كسبه و ديگر اقشار را در اقدامات سطحي خود شريك مي‌كردند.

عزت‌شاهي درباره اينكه فعاليت مجاهدین خلق(منافقين) مورد تاييد امام خمینی(ره) نبود، گفت: مجاهدین خلق(منافقين) به مرجع تقليد و روحانيون اعتقاد نداشتند و فقط با برخي از آن‌ها مانند آيت‌الله طالقاني در ارتباط بودند.

وي با بيان اينكه برخي به دروغ مي‌گويند منافقین بعد از سال 50 شكل گرفت، مطرح كرد: مسعود رجوي خيلي زودتر از آنچه كه مردم بدانند فعاليت‌هاي تروريستي خود را آغاز كرد.

عزت‌شاهي افزود: اگر به جزوات آموزشي و كتاب‌هايي كه آن‌ها تهيه و تدوين كرده‌‌اند، مراجعه كنيد در نهايت متوجه اهداف ماركسيستي آن‌ها خواهيد.

وي تصريح كرد: برخي از افراد مانند عباس هوشياري و مراد دلفاني و ديگر افرادي كه از اعضاي حزب توده بودند در پي سال‌هاي 47 و 48 با منافقين ارتباط گرفته و همكاري مي‌كردند اما تروريست‌ها در جريان نبودند كه آن‌ها از اعضاي ساواك هستند.

عزت‌شاهي با بيان اينكه اسلام مدنظر منافقين و روشنفكري بود اظهار داشت: تروريست‌ها به دليل رعايت نكردن مسائل امنيتي خيلي زود دستگير و كشته مي‌شدند و تنها عمليات‌هايي كوچك مانند بمب‌گذاري‌ها و ترور‌هاي كور به فعاليت‌هاي كوچك و منطقه‌اي دست مي‌زدند.

وي با اشاره به گروه فرقان كه از دانشجويان و اقشار مذهبي بودند كه با شستشوي مغزي به ترور شهيد مطهري اقدام كردند، گفت: گروهك‌هاي تروريستي بهترين و فهميده‌ترين اشخاص را درك كرده كه هركدام كه دستگير مي‌شدند طيفي ناراحت مي‌شد و روش فريب آن‌ها چنين بود كه از جريان مركزيت خود به افراد جذب شده چيزي نمي‌گفتند.

عزت‌شاهي با اشاره به اتفاقاتي كه منافقين در زمان حضرت علي(ع) صورت دادند، عنوان كرد: گروهك‌ها مردم را عوام فرض مي‌كردند و برنامه‌هاي خود را براي سه قشر تنظيم کردند.

وي افزود: قشر اولي كه مدنظر تروريست‌ها بود دانشجويان بودند كه مسائل ماركسيستي خود و اهداف سازماني خود را براي آن‌ها بازگو مي‌كردند چراكه معتقد بودند دانشجويان قشري روشن‌فكر هستند.

عزت‌شاهي اضافه كرد: روحانيت قشر دومي بودند كه جزء تقسيم‌بندي تروريست‌ها بوده و به آن‌ها برژوآ مي‌گفتند اما برنامه‌هاي ماركسيستي و سازماني خود را براي اين قشر بازگو نمي‌كردند چراكه معتقد بودند به روحانيت و بازاري‌ها نيازمنديم و نبايد آن‌ها از تضاد ما و خودشان آگاه شوند.

وي تصريح كرد: قشر سومي كه تروريست‌ها براي همكاري با آن‌ها جزو تقسيم‌بندي خود قرار دادند كارگران بودند و فقط از آن‌ها براي آمادگي در عمليات‌ها استفاده مي‌كردند.

عزت‌شاهي با اشاره به همكاري‌هاي گسترده سازمان ساواك با گروه‌هاي منافقين اظهار داشت: ساواك از تمامي اقدامات گروهك‌ها اطلاع داشت چراكه در آن‌ها نفوذ كرده بود و در برخي مواقع به آن‌ها كمك تسليحاتي مي‌كرد البته به صورت ناقص كه آن‌ها به سختي از اسلحه‌ها استفاده مي‌كردند.

عزت‌شاهي با اشاره به دستگيري سرکردگان گروهك‌ها در سال 50 عنوان كرد: برخي از سرکردگانی كه توسط ساواك دستگير شدند درجات دو سه داشتند كه به خوبي مورد بازجويي قرار نگرفتند.

وي افزود: گروه فدايي‌ها در بعضي مواقع مسائل ميان‌گروهي را مطرح كردند تا برخي از عمليات را با اهداف خود سازماندهي كنند.

عزت‌شاهي تصريح كرد: گروهك‌هاي منافقين در تمامي مجلات و روزنامه‌هاي خود عكس امام خمینی(ره) را منتشر كرده و از ايشان به عنوان رهبر ياد مي‌كردند اما در واقع به ایشان اعتقادي نداشتند.

وي با اشاره به تلاش گروهك‌هاي منافقين براي ملاقات با امام خميني(ره) اظهار داشت: منافقين در ملاقات با امام خمینی(ره) ايدئولوژي‌ها و اقدامات خود را مطرح كردند كه امام خميني (ره) در قبال آن‌ها سكوت كردند.

عزت‌شاهي در ادامه اضافه كرد: پس از اصرار گروهك‌هاي منافقين امام خمینی(ره) نظر خود را اينگونه بيان كرد كه من به اين نتيجه رسيدم كه شما بيشتر از من به مطالعه نهج‌البلاغه پرداخته‌ايد اما ديدگاه شما ماركسيست به علاوه بسم‌الله اما بدون اسلام است كه آن‌ها از اين فرمايش حضرت امام خمینی(ره) ناراحت شدند.

وي در ادامه افزود: منافقين با امام خمینی(ره) ملاقات ديگري داشتند كه در اين ملاقات ایشان به آن‌ها گفت؛ اسلحه‌هاي خود را كنار بگذاريد تا من به ديدارتان بيايم.

عزت‌شاهي عنوان كرد: منافقين كه ناتواني خود را در برابر فرمايشات امام خمینی(ره) ديدند اعلاميه‌اي مبني بر اقدامات مسلحانه عليه نظام و حكومت صادر كردند و از آنجايي كه نمي‌توانستند امام خميني(ره) را ترور كنند تصميم به ترور ديگر اعضاي دولت گرفتند.

وي تصريح كرد: كشميري كه خود از اعضاي هيئت دولت بود جزء گروهك منافقين بوده و با آن‌ها همكاري مي‌كرد كه ترور شهيد رجايي و باهنر و 72 تن از اقدامات كشميري در همكاري با منافقين بود.

عزت‌شاهي اظهار داشت: منافقين بيشتر طرفداران خود را از قشر محصل دانش‌آموزان راهنمايي و دبيرستاني انتخاب مي‌كردند تا در تظاهرات از آن‌ها استفاده كنند چراكه اين قشر به سهم و درك كافي نرسيده‌اند.

وي درباره اقدامات مهمي كه منافقين براي ساماندهي اهداف خود انجام دادند، گفت: منافقين در عمليات‌هاي خود چند تن از ائمه جمعه را به شهادت رساندند چراكه آن‌ها را پشتيبان حكومت مي‌دانستند.

وي خاطرنشان كرد: در ادامه به شهادت رساندن امامان جمعه ديگر براي منافقين مهم نبود كه چه كسي را شهيد مي‌كنند و فقط بي هدف ترور كور را انجام مي‌دادند و مردم را ترسانده و پشتيباني آن‌ها را ضعيف كنند.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور مادر شهید احمدی روشن،‌ سپهری فرزند شهید سپهری، استاد حسینی و شعبانی  یکی از سرداران و فرماندهان دفاع مقدس و عزت مطهری معروف به عزت‌شاهی برگزار شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مراسم ، عزت ، شاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار