معاون حقوقي رئيس‌جمهور گفت: با تتوجه به اينكه فعالاني در موضوع ازدواج سرپرست با فرزندخوانده مشغول به كارند اما نظر قطعي از سوي مجلس صادر مي‌شود و تاكنون نيز نتيجه قطعي اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "الهام امين‌زاده" در حاشيه جلسه هم‌انديشي با اساتيد دانشگاه الزهرا(س) در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالي مبني براينكه آيا لايحه فرزندخواندگي و حق ازدواج سرپرست با فرزندخوانده تصويب شده است يا خير گفت: بحث سرپرستي فرزندخواندگي مربوط به كودكان بي‌سرپرست است كه ما موظفيم خدمتي را به آن‌ها ارائه كنيم.

وي ادامه داد: قانون‌گذار براي ابهاماتي كه در وضعيت جامعه به دليل عقدها و محرميت‌ها وجود دارد پيش‌بيني كرده كه با شروطي اين بحث ازدواج سرپرست با فرزندخوانده قانوني شود اما در جامعه واكنش‌هاي بسياري مثبت و منفي در اين خصوص شده است.

امين‌زاده اظهار داشت: عده‌اي اعلام كردند كه فرزند‌خواندگي در حوزه‌اي ورود پيدا مي‌كنند كه بتوانيم دردي را در جامعه رفع كنيم اما بعضي از اقدام‌ها ممكن است وسيله سواستفاده تعبير شود.

معاون حقوقي رئيس‌جمهوري با بيان اينكه دو نوع طرز فكر در خصوص اين مسئله وجود دارد بيان كرد: عده‌اي معتقدند اگر اين اقدام قانوني شود ابهامات گذشته در خصوص فرزندخواندگي رفع مي‌شود اما اگر با اين ديد وارد شويم كه فرزندخوانده را به عنوان فرزند حقيقي و محرم خود بپنداريم قطعا ازدواج درست سرپرست با فرزندخوانده درست نیست و اين امنيت فرزنداني كه به سرپرستي گرفته مي‌شوند را در حاشيه قرار مي‌دهد.

امين‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبني براينكه اين ازدواج ثبات اجتماعي را فرو مي‌ريزد و آيا دولت مي‌تواند در اين امر ورود پيدا كند، تصريح كرد: تا فردا مهلتي به تصويب رساندن اين قانون داده شده است و در مجلس تلاش‌هايي در اين زمينه شده همچنين فعالاني نيز در اين عرصه مشغول شده‌اند اما نظر قطعي اعلام نشده است.

وي ادامه داد: پيگيري اين لايحه به عهده مجلس است و بايد منتظر جواب از سوي مجلس باشيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: جلسه ، لایحه ، فرزند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار