به رغم هزينه کردن ميلياردها دلار براي حل مشکل ناشي از کمبود انرژي برق در عراق و تاسيس مراکزي براي توليد برق، مردم اين کشور از سالها پيش تاکنون همچنان از مشکلات ناشي از قطع شدن نيروي برق رنج مي برند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه تلويزيوني «اللؤلؤه» مشکل قطعي برق در عراق به مشکلي مزمن تبديل شده است. به طوري که مردم تلاش مي کنند از موتورهاي مولد برق استفاده کنند تا کمي از مشکلات آنها کاسته شود.

کابلهاي برقي که بر روي تيرهاي برق ديده مي شود به صورت شبکه هاي عنکبوتي است که در پايتخت عراق ايجاد شده است و براي حل مشکل برق در اين کشور بدين صورت در آمده است ؛ ملت عراق مدتهاست که از قطع شدن جريان برق رنج مي برند  به همين علت اکثر آنها به سمت استفاده از مولدهاي برق روي آورده اند تا از کاستي موجود در شبکه برق رساني کشور بکاهند.يک شهروند عراقي گفت: «ما نمي توانيم از اين تلويزيون استفاده کنيم زيرا برق قطع شده است استفاده از يخچال  و کولر نيز بر اثر قطع شدن برق ممکن نيست».

خبرنگار شبکه اللؤلؤه در ادامه گزارش خود گفت: بسياري از اهالي شهر بغداد امروز به سمت مولدهاي برق روي آورده اند برخي از اين مولدها مي توانند يک منزل و برخي مي توانند يک شهرک را برق رساني کنند.

«ابوسجد» يک شهروند عراقي است که دو مولد برق را به قدرت 500 کيلو ولت به کار گرفته است تا برق مشتريان خود که به حدود 150  نفر مي رسد به مدت 18 ساعت در روز توليد کند.هزينه هر آمپر 12 هزار دينار عراقي يا 10 دلار است که ماهانه حد اقل براي هر مشتري خود بايد 3 آمپر به اشتراک گذاشته شده را توليد کند اين مقدار جريان برق براي راه اندازي کولر و پنکه و تلويزيون و برخي چراغهاي منزل کافي است.

مقامات رسمي ميلياردها دلار را براي حل مشکل برق در عراق هزينه کرده اند اين مشکلات ناشي از جنگها و مجازاتهاي بين المللي است که عراق با آن مواجه بوده است.در فصل تابستان دولت قيمتها را معين مي کند و يارانه هاي لازم براي  سوخت را جهت راه اندازي مولدها پرداخت مي کند و در زمستان کساني که از مولدها استفاده مي کنند قيمتهاي تعيين شده را پرداخت مي کنند تا به اين سوختها دسترسي يابند.

وزرات انرژي عراق مي گويد در حال حاضر 14 ساعت از شبانه روز در پايتخت اين کشور را برق رساني مي کند و در مناطق ديگر کشور عراق به 20 ساعت نيز مي رسد اما بسياري از مردم عراق هنوز نيازهاي روزمره خود از نيروي برق را دريافت نمي کنندبه همين علت از مولدهاي برق استفاده مي کنند.
برچسب ها: عراق ، برق ، مردم ، مشکل ، کمبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار