سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار از نجات یک بهله سارگپه پابلند در گرمسار خبر داد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران سمنان؛حبیب دارپرنیان با بیان این مطلب اظهار کرد: یک بهله سارگپه پابلند که از دست افراد سودجو فرار کرده بود با همکاری یکی از دوستداران طبیعت نجات پیدا کرد.

وی افزود:در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان گرمساری مبنی بر حضور یک پرنده شکاری بزرگ جثه در پشت بام منزل مسکونی‌اش بلافاصله ماموران یگان حفاظت محیط زیست به محل عزیمت نموده و مشاهده کردند یک بهله سارگپه توسط زنجیری که از یک سو به پای آن بسته شده و از سوی دیگر به یک میله آهنی روی بام ساختمان پیچیده، به حالت واژگون آویزان شده است. لذا پرنده مذکور آزاد و به اداره محیط زیست گرمسار آورده شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار ضمن قدردانی از این شهروند گرمساری و سایر اقشار جامعه که جهت نجات حیات وحش تلاش می‌کنند، گفت: سارگپه پابلند یک گونه پرنده شکاری از تیره عقابیان بوده که در زمره پرندگان حمایت شده است و معمولا در دشت‌های وسیع، نواحی نیمه بیابانی، کوهستان‌ها و مناطق بی‌درخت زیست می‌کند.

وی در ادامه افزود: طبق بررسی‌های مقدماتی بعمل آمده بر روی سارگپه یاد شده مشخص شد این پرنده قبلا در اسارت فردی ناشناس قرار داشته و به نوعی دست‌آموز است که در حین فرار به دلیل بلندی زنجیر بسته شده در پایش مجددا گرفتار شده بود.

وی اضافه کرد: این پرنده شکاری با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان جهت مداوا و تایید سلامت به باغ پرندگان سمنان منتقل شد.

انتهای پیام/ ش ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.