رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان دماوند گفت: آموزش بر محوریت شغل و نیاز بازار کار و صنعت از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی است.

ˈروزبه میرعبدالله یانیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: ایران پس از کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، آلمان، استرالیا، کانادا و کره جنوبی جزو معدود کشور هایی است که با ایجاد دانشگاه علمی کاربردی در سال 1372 توانسته است نظام آموزشی را بر محوریت نیاز بازار همچون کشورهای پیشرفته جهان برنامه ریزی کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان دماوند افزود: امروزه با کاهش رشد جمعیت و افزایش ظرفیت دانشگاه های نظری جای خرسندی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی مخاطب بسیاری از دانشجویانی و افرادی است که به صورت هدفمند در پی فراگیری مهارت و یافتن شغل به این دانشگاه وارد می شوند.

وی گفت: در سال 92 بیش از 70 درصد داوطلبان پذیرفته شده در واحد های مختلف ثبت نام کرده اند و از ابتدای سال تحصیلی جدید بیش 250هزار دانشجو به جمعیت دانشجویان شاغل به تحصیل این دانشگاه افزوده شده که سهم این دانشگاه از آموزش عالی کشور حدود 13 الی 15 درصد است که به زودی این سهم به بیش از 50 درصد ارتقاء خواهد یافت .

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان دماوند افزود: این مهم با تصویب برخی از لوایح پیشنهادی برای حمایت از آموزش های مهارتی که به صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده ، محقق خواهد شد.

میر عبداله یانی گفت: بدنه آموزشی این دانشگاه باید با یک تغییر نگرش سریع و حساب شده بین دانشجویان نظام مهارتی در مقایسه با دانشجویان نظام نظری شاغل به تحصیل در سایر دانشگاه ها تفاوت ویژه ای قائل شده و با این تغییر نگرش به آموزش های مهارتی در محیط کار، کارگاه ها و آزمایشگاه ها بیش از پیش توجه شود .

وی در ادامه تصریح کرد: این مهم باید از سوی مدرسان شاغل به تدریس در این دانشگاه مورد توجه قرار گیرد و به اصطلاح ابتدا مدرسان دانشگاه علم را با عمل همراه کنند و این مهم را در کلاس های خود تسری دهند.

وی افزود: البته این مهم نیاز به برنامه ریزی و آموزش مدرسان دارد، چرا که سیستم آموزش عالی کشور تمایل به جذب فارغ التحصیلان دانشگاه های نظری دارد و بدیهی است که نمی توان از مدرسی که فارغ التحصیل چنین دانشگاه هایی هستند انتظار داشت خود صاحب مهارت بوده و این مهارت را به سایر دانشجویان بیاموزد.

میرعبدالله یانی گفت: این دانشگاه با برنامه ریزی منسجم تلاش دارد در سال تحصیلی 92-93 هم در گزینش مدرسان و هم در ارتقاء آنان به جنبه توانایی های عملی و مهارتی مدرس بیش از پیش توجه نماید./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.