مقامات آمريکايي در نيويورک دو خاخام را به آدم دزدي براي به دست آوردن رضايت اجباري وي براي طلاق متهم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني سي ان ان ، ماجرا از خانه يک زوج يهودي ارتدکس شروع مي شود؛ زن خواستار طلاق مي شود ولي همسر وي از اعطاي چنين حقي سر باز مي زند.
اين زن به سراغ خاخام خود مي رود و وي به اين زن کمک مي کند تا چند قلدر براي واداشتن مرد به طلاق دادنش استخدام کند.
اکنون با افشاي اين توطئه، ده نفر از جمله دو خاخام به آدم ربايي متهم هستند. حمله اف بي آي به دو نقطه در نيويورک، باعث شد تا اسراري که اين نهاد ماه ها به دنبالشان بود افشا شوند.
اظهارات يکي از خاخام ها در بخشي از اسناد دادگاه آمده که گفته است در واقع کاري که ما انجام مي دهيم اين است که اين فرد را براي چند ساعتي مي دزديم، کتکش مي زنيم و وي را شکنجه مي کنيم تا اجازه اين کار را صادر کند.
براساس قوانين يهوديان ارتدکس، شوهر بايد سند و موافقتي را امضا کند تا به اين ترتيب، جدايي همسرش از وي قانوني باشد. 
البته بهايي که اين زن براي به دست آوردن رضايت اجباري همسرش با کمک اين دو خاخام و چند قلدر ديگر بايست مي پرداخت بسيار گزاف بود و براساس اسناد دادگاه، اين زن حاضر شده بود ده هزار دلار براي اين کار به خاخام ها بپردازد تا با آدم ربايي موافقت کنند و بعد پنجاه هزار دلار ديگر به قلدرها بپردازد تا شوهرش را کتک بزنند و رضايت وي را براي طلاق همسرش بگيرند.
اهميت اين سند در ارتدکس يهودي به اندازه اي است که در صورت به دست نياوردن اين رضايت از همسرش، متهم به روسپي گري و بدکارگي مي شود.
همه اين ده نفر در خصوص اتهام آدم ربايي ابزار بي گناهي و اين اتهام را رد کرده اند ولي در صورت محکوم شناخته شدن، حداکثر حکم زنداني که براي آنان صادر خواهد شد حبس ابد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار