نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه شبکه فاضلاب شهر خلخال امسال اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / دکتر جلیل جعفری بنه در نشستی با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل از خرید 120 هزار متر لوله و شبکه برای ادامه عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهر خلخال خبر داد.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح به طول 10 کیلومتر به زودی آغاز خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه شبکه فاضلاب شهر خلخال با اولویت مناطق حاشیه شهر خلخال و بخشی از منطقه باقیمانده از مرکز شهر خلخال اجرا و تلاش می شود با اجرای این طرح مشکل حاد اهالی مناطق حاشیه نشین در حفر چاه فاضلاب در مناطق سنگی برطرف شود.

جعفری بنه خلخال با اشاره به این که از آغاز عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهری خلخال تاکنون 95 کیلومتر از سطح شهر خلخال لوله و شبکه گذاری شده افزود: 58 درصد از ساکنان شهر خلخال از خدمات این شبکه استفاده می کنند.

وی گفت: برای تکمیل این پروژه طولانی مدت خلخال که بارها به علت کمبود اعتبار تعطیل و دوباره فعال شده 40 کیلومتر شبکه گذاری نیاز است و تلاش می شود با تامین اعتبار لازم از محل منابع ملی این پروژه اساسی و مورد نیاز شهروندان خلخال تکمیل و همه اهالی شهر از مزایای این شبکه بهره مند شوند.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از اعضای شورای اسلامی و شهردار خلخال خواست با در نظر گرفتن ضرورت اجرای طرح توسعه شبکه فاضلاب شهر خلخال در صدور مجوزهای لازم برای حفاری سطح خیابان ها و معابر عمومی شهر با شرکت آب و فاضلاب شهری خلخال همکاری کنند.

جعفری همچنین با اشاره به مشکل کمبود آب آشامیدنی در مناطق مرتفع و حاشیه نشین شهر خلخال از آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از سد بفراجرد به شهر خلخال و نیز آغاز طرح تصفیه خانه آب شرب خلخال در آینده نزدیک خبرداد و افزود: این پروژه اخیرا از سوی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای به یک شرکت بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اظهار کرد: این شرکت پس از اجرا و تکمیل خط انتقال آب از سد بفراجرد آب تولیدی را به مدت 20 سال در اختیار داشته و به شهروندان خلخال خواهد فروخت/س.

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، توسعه ، شبکه ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.