وزیر بهداشت در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران با حضور رئیس جمهوری گفتمان اعتدال و تدبیر را پیش از دولت وظیفه دانشگاهیان دانست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر محل؛ دکتر هاشمی، وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه دکتر روحانی اولین رئیس جمهوری است که از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است گفت:  دانشگاه از جمله جاهایی است که همه آرا در آن مطرح می شوند و سنت نقد کردن از دانشگاه برخاسته و دانشگاه جایی است که در آن فکر در برابر فکر قد علم می کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد:  مردم ایران، رئیس جمهور متفاوتی به میدان برگزیدند و حضور 70 میلیونی در انتخابات و نوع انتخاب آنها نشان از بصیرت سیاسی مردم کشور است.

وی افزود: گفتمان اعتدال و تدبیر فقط به دولت تعلق ندارد، بلکه پیش از آن متعلق به دانشگاه است و پیش بردن یک اندیشه  الزاما معنی نفی دیگری نیست و افراطی گری، بزرگترین دشمن عقلانيت است.

هاشمی در ادامه افزود: پیشرفت ما در زمینه سلامت 13 برابر متوسط دنیا است و فاصله ما با قله های افتخار بسیار کم است و نگاه ما به تولید علم باید دقیق تر باشد.

وی همچنین گفت:  دانش پزشکی ایران از جایگاه ممتازی برخوردار است و امسال بیش از 160 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف و 13 هزار عضو هیئت علمی در 60 دانشگاه  مشغول فعالیت اند و کشور ما نه تنها دانشجویان را از تحصیل مستقل کرده بلکه بسیاری را از خارج به کشور کشانده است.

وزیر بهداشت در خاتمه خاطر نشان کرد: دانشجویان عزیز خصوصا دانشجویان عرصه سلامت باید بدانند از این که آینده خود را به پیشرفت این عرصه پیوند می زنند  پشیمان نخواهند شد./ح

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.