بايد به استانداردها بعنوان باور ملي و فرهنگ عمومي نگاه شود و انتظار داريم صدا و سيما در اين زمينه به ما كمك كند و براي تيزرهاي تبليغاتي از ما پول نگيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، نظام الدين برزگري در همايش گراميداشت روز جهاني استاندارد  با اشاره به اين كه حماسه سياسي با درايت مردم در كشور اتفاق افتاد و ۳۷ ميليون نفر راي به تغيير دادند و اكنون نوبت حماسه اقتصادي است ، افزود: حماسه اقتصادي با ارتقاي كيفيت و استانداردسازي كه بهترين روش براي مقابله با واردات و بي نياز كردن كشور از كالاهاي وارداتي است، قابل تحقق است.

به گفته برزگري سازمان ملي استاندارد در چند سال گذشته عليرغم تلاطم هاي خودش و دور از سياست هاي نامهربانانه به كار خود ادامه داد.

رييس سازمان ملي استاندارد ايران يكي از كارهاي استاندارد را افزايش كارايي صنايع عنوان و تاكيد كرد در اين زمينه استاندارد بنا ندارد با نيروي قهري با صنعتگران برخورد كند ، بلكه با ايجاد پژوهشگاه ها بخش صنعت را ياري مي رساند.

برزگري افزود: سازمان ملي استاندارد ، پژوهشگاه استاندارد را با حدود ۱۰۰ عضو هيات علمي تشكيل داده كه در خدمت صنعت است.

وي با اشاره به تشكيل ۱۶ گروه پژوهشي افزود: اين گروهها آماده هستند در زمينه مشكلات اقتصادي كشور تحقيق كنند و راه حل بدهند.

برزگري با اشاره به اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي در سازمان ملي استاندارد گفت: اصل ۴۴ قانون اساسي و واگذاري امور تصدي گري به بخش خصوصي در سازمان ملي استاندارد در حال اجرا است و درحال حاضر ۱۵۰۰ آزمايشگاه همكار خصوصي و ۲۰۰ شركت بازرسي فني در رابطه با استانداردسازي در كنار اين سازمان فعاليت مي كنند.

به گفته وي ۲ هزار شغل در اين شركت ها و آزمايشگاه ها ايجاد شده است ، بدون اينكه يك ريال هزينه ايجاد اشتغال از دولت گرفته شود.

رييس سازمان ملي استاندارد ايران با تاكيد بر ضرورت فرهنگ سازي در زمينه استانداردها گفت: بايد به استانداردها بعنوان باور ملي و فرهنگ عمومي نگاه شود و انتظار داريم صدا و سيما در اين زمينه به ما كمك كند و براي تيزرهاي تبليغاتي از ما پول نگيرد.

برزگري در بخش ديگر سخنانش گفت : شعار امسال سازمان جهاني استاندارد« تغيير» است و مقابله با چالش انرژي ، كمبود آب ، دفع زباله و تغييرات آب و هوايي در برنامه اين سازمان قرار دارد.

وي افزود: ۱۳ ميليون هكتار از جنگل هاي دنيا به دليل وضعيت زيست محيطي درحال از بين رفتن هستند و ۴۵ درصد لايه هاي يخي نازك شده اند كه به اين مسايل زيست محيطي در ايران نيز بايد توجه شود .
برچسب ها: صنعت ، تجارت ، فرهنگ ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار