يافته هاي جديد باستان شناسان در بلغارستان

باستان شناس در بلغارستان به تازگي در حفاريهاي خود به اکتشافات تاريخي جالب توجهي دست يافته اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه تلويزيوني يورونيوز، در اين حفاري يک ارابه کشف شده است که به شکل ايستاده مدفون بود. اين اولين ارابه يافته شده در اين ناحيه نيست اما باستاني ترين شيء پيدا شده در ناحيه اي است که دو هزار و پانصد سال پيش محل زندگي  قبيله تراکيان بوده است. 

بقاياي اين ارابه دو چرخ و اسکلت اسبهاي آن، در مقبره اي پيدا شده است. اين کشف باستان شناسي نشانده مراسم پرتجمل و مفصل خاکسپاري مردم تراکيان است. 

ديانا جرگووا سرپرست گروه باستان شناسي بلغار مي گويد ارابه به آخرين دهه  قرن چهارم پيش از ميلاد تعلق دارد. در آن زمان سلسله گيت در اوج بود. در آن دوره اين مجموعه از مقبره ها با اين برآمدگيهاي فوق العاده محل دفن چند  تن از حاکمان سلسله گيت بودند. 

تراکيان از اقوام هند و اروپايي و در جنوب رود دانوب در مرکز، شرق و جنوب شرقي اروپا زندگي مي کردند که امروزه عمدتا بلغارستان و بخشي از روماني را تشکيل مي دهد.

در نقطه اي ديگر در اروپا نزديک بندر قديمي آينوا در کرواسي باستان شناسان در جستجوي سه کشتي غرق شده متعلق به قرن نهم پيش از ميلاد در اعماق درياي آدرياتيک بودند. کشتيهاي غرق شده، ناوهاي جنگي سرآمد آن دوران  بوده که  مهندسي منحصر به فردي داشته است.

باستان شناسان تا کنون پانصد قطعه به دست آمده از اين کشتيها را بيرون آورده اند. همچنين بقاياي زيتون و يک قطعه ريسمان دريايي کشف شده است که از تاثير  نمک و املاح دريايي و آب و آفتاب دوام آورده است. 

با بررسي  دي ان اي اين زيتونها دانشمندان مايلند بدانند اين زيتونها چه شباهتهايي با زيتونهاي امروزي دارند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۳۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
با سلام
ايكاااااااااااااااش كشور ايران عزيز ما هم دوباره كاوش ها را از سر ميگرفت
نه اينكه دانشگاه هامون رشته باستان شناسي را داشته باشه ولي اخرش چي؟؟؟كه ترم اخر بشي ولي يه كار ميداني نرفته باشي ودرس هايي كه نياز به كار ميداني دارن رو تئوري بخوني
به اميد روزي كه مسئولان قدر باستان شناسان وقدر تمدن وفرهنگ ايران رو درك كنند.دانشجويان ترم7دولتي شهركرد 14واحد عملي دارند و22روز از سال تحصيلي ميگذره ومااااااها منتظر مجوزيم
آخرین اخبار