مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: نباید اینگونه باشد که در نظام اسلامی بانک‌ها ربا را در امور مالی خود وارد سازند زیرا این امر شایسته جمهوری اسلامی نیست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در دیدار مدیر شعب بانک انصار استان قم ضمن      گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر و روز عرفه اظهار کرد: بهترین کتابی که ما مسلمانان در اختیار داریم و می‌توانیم از آن استفاده کنیم قرآن است.

وی افزود: قرآن کریم علاوه بر آیات هدایت آمیز خود، الگوهای مناسبی را نیز به مسلمانان معرفی می‌کند که از آن جمله می‌توان به آیه «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا» اشاره کرد که در آن حضرت محمد(ص) بهترین الگو معرفی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر بهره‌گیری از روش‌ها و سیره زندگانی ائمه اطهار(ع) عنوان داشت: اگر می‌خواهیم به تکامل و پیشرفت برسیم و سعادت واقعی را دریابیم باید به شیوه آنان زندگی کنیم.

وی ادامه داد: بانک انصار وابسته به سپاه پاسداران است؛ نهادی که وظیفه آن حراست از دستاوردها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است و به همین دلیل بانک انصار باید نماد و الگویی برای بانکداری اسلامی باشد و روش‌های صحیح اقتصادی بر مبنای دین را به دیگران نشان دهد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ربا می‌تواند آسیب‌های فردی و اجتماعی فراوانی را در همین دنیا وارد سازد گفت: تنها ربادهنده و رباگیرنده نیستند که متضرر می‌شوند بلکه تمام افرادی که در این چرخه نقشی دارند در گناه آنها شریک خواهند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نباید اینگونه باشد که در نظام اسلامی بانک‌ها ربا را در امور مالی خود وارد سازند زیرا این امر شایسته جمهوری اسلامی نیست؛ ربا در حقیقت تزریق لقمه حرام به جامعه محسوب می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان داشت: اگر می‌خواهیم به نظام اقتصادی دینی دست یابیم باید زمینه حضور کارشناسانی از حوزه دین را در امر پژوهش به منظور دستیابی به روش‌های اسلامی اقتصادی فراهم سازیم.

وی در خاتمه با بیان اینکه بانک‌ها در نظام اسلامی باید به منظور توسعه کشور در زمینه اقتصادی تلاش کنند گفت: یکی دیگر از وظایفی که بانک‌های ما دارند این است که بانکداری و اقتصاد اسلامی را به دنیا عرضه کنند./س

برچسب ها: قم ، ربا ، سیستم ، پول ، نظام ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.