کرمانشاه/

روز عرفه و عید قربان اقرار بند گی انسان به خداوند بی نیاز است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمع کرمانشاه ضمن تبريك عيد سعيد قربان گفت : پيام اصلي اين ايام فقط نياز و ضعف انسان است كه تنها راهي كه او حفظ مي شود بندگي، عبوديت و اطاعت از خداوند است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

آيت الله مصطفي علما گفت: نفس حضور در صحراي بي آب و علف عرفات نيز همين اقرار به بنده بودن و عبوديت است كه البته هركس اعمال روز عرفه را در هر جايي به غير از عرفات بجاي آورد نيز همين معنا را دارد كه ما جزء بنده اي ضعيف و محتاج چيز ديگري نيستيم.

وي گفت: در اين روز انسان با زاري اقرار مي كند كه حق بندگي را بخوبي بجاي نياورده ام و حريم الهي را زيرپا گذاشته ام به اميدي كه مورد مغفرت الهي قرار بگيرم و از قهر او در امان بمانم.

آيت الله علما در ادامه با اشاره به دعاي حضرت سيد الشهدا (ع) در روز عرفه عنوان کرد : آن حضرت در دعاي زيبا و جامعش نيز به فقر انسان و احتياج و زبون بودن انسان و نيازش به عبوديت و بندگي براي رسيدن به سعادت و امنيتي ابدي اشاره مي فرمايند.

وي افزود: حضرت ابراهيم (ع) و حضرت اسماعيل (ع) معناي واقعي بندگي و سرسپردگي را در روز قربان به ما نشان داده اند كه انسان بايد آنچنان دستورات خداوند را اطاعت كند كه حتي فرزندش را در راه خداوند قرباني كند.

آيت الله مصطفي علما افزود :براي ما بسيار سخت است اما مي تواند توجه و جرقه اي در ما ايجاد كند كه بتوانيم ضمن اطاعت از دستورات خداوند از مال خود در راهش قرباني كنيم و به بندگان فقير و مستمندش ايثار كنيم./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، روز ، عرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.