سرپرست دامپزشکی زابل گفت: منطقه سیستان بزرگ‌ترین صادر کننده دام کوچک به شهر زاهدان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حامد گنجعلی اظهار داشت: تمام کارکنان دامپزشکی زابل به صورت اکیپ‌های ثابت و سیار در ایام عید قربان به منظور بازدید از میادین عرضه دام و نظارت بر ذبح حلال دام آماده هستند.

وی به بهداشتی بودن دام بومی سیستان اشاره کرد و افزود: دام سیستان پس از قرنطینه، سابقه واکسیناسیون، پلاک بارکد و معرفی اداره عشایر مجوز صادرات را از دامپزشکی زابل دریافت می‌کنند.

سرپرست دامپزشکی زابل با بیان اینکه 800 نوع بیماری از حیوان و فرآوردهای دامی به انسان منتقل می‌شود تاکید کرد: مردم بعد از کشتار دام خود گوشت دام را به مدت 12 تا 24 ساعت در قفسه زیرین یخچال در دمای صفر تا چهار درجه نگه‎داری و سپس استفاده کنند.

وی به توزیع بیش از هزار نسخه برشور توصیه‌های بهداشتی در خصوص دام اشاره کرد و گفت: توصیه‌های بهداشتی در رابطه با چگونگی کشتار دام در عید قربان به صورت بروشور بین نمازگزاران عیدقربان در مصلی المهدی(عج) زابل توزیع خواهد شد.

گفتنی است ، بدلیل اینکه شهرستان زاهدان بازار تقاضای بالایی برای مصرف دام دارد، مردم منطقه سیستان تمایل زیادی برای صادرات دامهای خود به این شهر دارند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.