آرش عباسی هنرمند ایرانی مقیم ایتالیا با اجرای نمایش «ماه روی پیشونی» در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ آرش عباسی درباره اجرای این اثر نمایشی اظهار کرد: ایده اولیه نمایش «ماه روی پیشانی» را از افسانه «ماه پیشونی» که برای همه ما آشناست، گرفتم و وقتی کار کردن بر این ایده برایم جذاب شد که دیدم ایتالیایی‌ها هم افسانه‌ای دارند که خیلی به افسانه ما شبیه است.
عباسی ادامه داد: از تلفیق هر دو افسانه به یک داستان جدید رسیدم که پایبند به هیچکدام از دو افسانه اولیه نیست.
وی که این نمایش را به دو زبان فارسی و ایتالیایی اجرا می‌کند، درباره گروه اجرایی آن توضیح داد: این نمایش شش بازیگر ایتالیایی، بلژیکی و ایرانی دارد و اولین تجربه همکاری گروه موج و کمپانیdei rifugiati  ایتالیا به حساب می‌آید. نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر از اجرای این نمایش در دیگر کشورها خبر داد و افزود: اولین اجرای ما در همدان خواهد بود و بعد اجراهای ایتالیا را شروع می‌کنیم و بعد هم قرار است در بلژیک اجرا داشته باشیم.
وی با ابراز خرسندی از حضور یکی از هنرمندان مطرح ایتالیا در گروه اجرایی نمایش‌اش توضیح داد: در جشنواره کودک همدان مدیر کمپانی dei rifugiati آقای پیترو فلوریدا که دبیر چندین جشنواره تئاتری بوده هم به عنوان طراح تکنیک و صحنه با ما خواهد بود که از این بابت بسیار خوشحالم.
وی افزود:  فلوریدا کوله باری از تجربه در برگزاری کارگاه‌های آموزشی با تئاتری‌های مبتدی و حرفه‌ای دارد و تا به حال در بسیاری از کشورها کارگاه‌های کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی برگزار کرده و بسیار علاقه‌مند به ایران و تئاتر ایران است.
آرش عباسی پیش از این نگارش و کارگردانی نمایش‌هایی همچون «زیرزمین»، «همه چیز درباره آقای ف»، «آفتاب از میلان طلوع می‌کند»، «نویسنده مرده است»، و نگارش نمایش‌نامه‌هایی چون«لابی» ، «پیچ تند» ،‌ « ورود آقایان ممنوع» ، «پدرانه» ، «حریم» ، «غریبه» ، «بعضی وقتها خوبه آدم چشماشو ببنده» و... را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است و مدتی است در ایتالیا زندگی می‌کند./س
برچسب ها: ایتالیا ، هنرمند ، مقیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.