تحقیقات نشان می دهد، افرادی که در برنامه ترک سیگارشان حمایت می شوند بسیار موفق تر از کسانی هستند که به تنهایی می خواهند سیگارشان را ترک کنند.

دكتر نصير دهقان عضو جمعيت مبارزه با استعمال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دخانيات طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در زمینه ترک سیگار بر اساس مطالعات و پژوهش های چندین ساله بین المللی روش مداخله ای جزئی به عنوان روش استاندارد توصیه می گردد . پزشکان مجرب در زمینه ترک سیگار، ضمن سال ها بررسی و تحقیق در مراکز تخصصی مربوطه و با هدف ریشه یابی ورسیدن به راه کاری اساسی برای ترک دایمی سیگار، موفق به دست یابی به روشی ایده آل با نتایج شگفت انگیز  گردیده اند.

وي افزود: زمانی که این پژوهش ها با رویکرد بومی سازی و سبک زندگی در کشور عزیزمان با  حمایت های خانوادگی تلفیق گردد، اثری دوچندانی یافته و به صورت " تدبیر " تداعی پیدا می کند كه اين تدبیر ، موفق ترین روش جهت ترک سیگار شامل تعیین کردن زمان مشخص برای ترک، در میان گذاشتن هدف خود با فامیل، دوستان و هم کاران ،برنامه ریزی و پیش بینی چالش هایِ پیش رو ،یک باره بیرون ریختن سیگارها و متعلقات وابسته به آن در خانه، خودرو و محل کار و راهنمایی گرفتن از پزشک جهت برنامه ترک سیگار است.
 
دهقان تصريح كرد: نتیجه تحقیقات نشان می دهد، افرادی که در برنامه ترک سیگارشان حمایت می شوند بسیار موفق تر از کسانی هستند که به تنهایی می خواهند سیگارشان را ترک کنند.
بدین منظور یک دوره دارو درمانی، رفتار درمانی و مشاوره تلفنی همراه با توصیه های تغذیه ای، موسیقی درمانی و رایحه درمانی ویژه ترک سیگار و هم چنین  CD های آموزشی روان شناسی به صورت راه کار جامع (TOTAL SOLUTION)   علمی و کاربردی با پیش بینی کلیه تدابیر می تواند افراد را برای رسیدن به موفقیت در زمینه ترک سیگار یاری کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار