مشهد/

اکثریت اهل سنت از لحاظ تفکر شیعه شده‌اند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید هاشمی‌نژاد نیشابور گفت: اکثریت اهل سنت به برکت انقلاب اسلامی ایران از لحاظ تفکر شیعه شده‌اند و دلیل این سخن نیز شکل‌گیری جبهه تمرد در جهان اسلام است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،حجت‌الاسلام محمدجواد محمدیاران در مسجد باقرالعلوم(ع) نیشابور، افزود: تمرد در جهان اهل سنت معنایی ندارد، زیرا اهل سنت جبرگرا هستند و تاکنون در بین آنان قیام عمومی معنا نداشته است.

وی اظهار داشت: اگر آمریکا خود را کنار بکشد و حمایت خود را از حاکمان موجود در اعراب بردارد، اهل سنت همین حاکمان باقی‌مانده را نیز کنار می‌زنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه آموزشگاه رزم مقدماتی شهید هاشمی‌نژاد نیشابور با بیان این مطلب که فقط 60 درصد مردم اهل سنت باسواد هستند، تصریح کرد: استکبار و حاکمان آنان سعی در بی‌سواد نگه‌داشتن این مردم دارند.

محمدیاران با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین خدمات امام خمینی(ره) ایجاد نهضت سوادآموزی در کشور است، خاطرنشان کرد: تقریبا تمام اسناد تاریخ اسلام توسط اهل سنت تهیه شده است، زیرا بیشتر کتاب‌های شیعه به‌خصوص در زمان سلاجقه و آل بویه سوخته است.

وی اضافه کرد: پدران و مادران جامعه ما باید توجه داشته باشند که در ازدواج فرزندان خود از ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) الگو بگیرند و گرفتار رسومات غلط نشوند.

این کارشناس تاریخ، آغاز زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را با حداقل اقتصاد و اشتغال بیان کرد و اظهار داشت: ولی حضرت علی(ع) با کار و تلاش فراوان به یکی از سرمایه‌دارترین افراد مدینه تبدیل شد که ثروت ایشان موجب خیر و برکات فراوان برای ایتام و محرومان جامعه شده بود.

محمدیاران خاطرنشان کرد: بخشی از ثروت امام علی(ع) وقف اولاد ایشان شد که برکات آن را در مسیر زندگی اهل بیت(ع) شاهد هستیم.

وی یادآور شد: امام سجاد(ع) از محل همین وقف و صدقه جاریه حضرت علی(ع) بود که نهضت عظیمی را در جریان اسلام راه انداختند و اهل بیت(ع) به هیچ وجه فقیر نبودند.

محمدیاران اضافه کرد: به اعتراف یکی از دانشگاه‌های غربی، تمام موفقیت‌ها و اختراعات امروز بشری ریشه در دانشگاه امام صادق(ع) دارد./س

برچسب ها: اهل ، سنت ، تفکر ، شیعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.