مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشگاه‌هاي کشور در هفته‌اي که گذشت رويدادهاي گوناگوني را پشت سر گذاشت، گزارش زير به مهمترين اين رويدادها مي‌پردازد.

مادر شهيد احمدي‌روشن: درخواست خانواده‌هاي ترور از مجامع بين‌المللي بي‌پاسخ مانده است

مادر شهید احمدی روشن گفت: من و دیگر خانواده‌های شهدای ترور خواستار محکوميت و مجازات تروريست‌ها از سوي مجامع حقوقي بين‌المللي هستيم.

صادقي: دولت مي‌تواند اصلاحیه لايحه طرح ازدواج سرپرست با فرزندخوانده را تهيه کند

دانشيار حقوق دانشگاه تربيت مدرس با بيان اينکه قانون ازدواج سرپرست با فرزندخوانده برای اولین بار در سال 1353 به تصويب رسيد، اما قانون‌گذار در خصوص ازدواج اين دو شخص سکوت کرد، گفت: قانون‌گذار در گذشته عمل صحیحی را انجام داده، چرا که با سکوت خود این طرح را به عهده عرف و اخلاق جامعه گذاشته که قطعا همین عرف اجتماعی آن را سرزنش می‌کند.

کشميري: لزوم دقت وزارت علوم در انتخاب رئيس دانشگاه خواجه نصير

مسئول جامعه اسلامي دانشگاه خواجه نصير گفت: درخواست دانشگاهيان دانشگاه خواجه نصير از وزارت علوم اين است که با در نظر گرفتن فرد شايسته‌اي براي رياست اين دانشگاه موجبات بازگشت دانشگاه خواجه نصير به جايگاه علمي اوليه خود که در اين روزها با افت شديد مواجه بوده را فراهم سازد.

دینی در حضور رئیس‌جمهور: امیدواريم رئيس‌جمهور میهمان جمع دانشجویان و پاسخگوی آنان شوند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: اجازه دهید این امید را نیز داشته باشم که در آینده نزدیک ریاست محترم جمهور ضمن حضور در محیط دانشگاه میهمان جمع دانشجویان و پاسخگوی پرسش‌ها و خواست‌های آنان باشند.

نماینده جمعی از دانشجویان خطاب به رئیس‌جمهور: لزوم نظارت دقيق رئيس‌جمهور بر دانشگاه

یکی از دانشجویان دوره دکترای دانشگاه تهران در حضور رئيس جمهور گفت: به‌نمایندگی از 40 هزار دانشجوی دانشگاه تهران در سخنرانی 5دقیقه‌ای خود از شما توجه و قول می‌خواهیم، قول برای برطرف شدن مشکلات دانشگاه زیرا ما دانشجو هستیم و سیاست‌مدار نیستیم.

جعفریان: حضور رئيس جمهور نويدبخش رفع مشکلات در دانشگاه است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی دانشگاه تهران گفت: حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه می‌تواند نویدبخش گام‌هایی باشد که در زمینه رفع مشکلات برداشته شود.

حیدری: ۱۳ آبان امسال با حضور دانشجویان پرشورتر از هر سال برگزار می‌شود

رئيس سازمان بسيج دانشجويي کشور گفت: باتوجه به اهمیت موضوع استکبارستیزی، از سوم تا سیزدهم آبان، دانشجویان دانشگاه‌های تهران و کشور، دهه برائت از مستکبرین را با ویژه برنامه‌هایی برپا کرده و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام می‌کنند.

حيدري برنامه‌هاي آتي سازمان بسيج دانشجويي را تشريح مي‌کند

نشست خبري رئيس جديد سازمان بسيج دانشجويي کشور با اصحاب رسانه 27 مهر برگزار مي‌شود.


جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای با اعلام برگزاری اولین مجمع نمایندگان این اتحادیه در روزهای 24 تا 26 مهرماه در محل دفتر مرکزی این اتحادیه، از رئیس جمهور دعوت كرد تا در این نشست حضور یابد.

حجت‌ الاسلام‌و‌المسلمین محمدیان: انقلاب اسلامی ترَکی بر پیکره گفتمان سلطه ایجاد کرد

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره وضعیت جمهوری اسلامی در عرصه جنگ نرم گفت: وقوع انقلاب اسلامی آغازگر جنگ نرم در دنیا بود و ما هیچ گاه موضع انفعالی نداشتیم و ابتکار عمل همواره در دست ما بوده است و وقوع انقلاب اسلامی ایران ترکی بر پیکره گفتمان سلطه ایجاد کرد.

پهلوان: مسئولان دانشگاه عملكرد خود را با "اعتدال" تنظيم کنند

مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: تشکل‌های دانشجویی بیدار هستند و نمی‌گذارند دانشگاه فضایی برای فعالیت احزاب شود و ما در این راستا مقاومت و ایستادگی می‌کنیم.

امين‌زاده در جمع خبرنگاران: تصويب لايحه ازدواج سرپرست با فرزندخوانده به عهده مجلس است

معاون حقوقي رئيس‌جمهور گفت: با تتوجه به اينكه فعالاني در موضوع ازدواج سرپرست با فرزندخوانده مشغول به كارند اما نظر قطعي از سوي مجلس صادر مي‌شود و تاكنون نيز نتيجه قطعي اعلام نشده است.

اولين دادگاه مردمي "منافقين" در دانشکده ارتباطات و علوم اجتماعي

با حضور جمعي از دانشجويان و مردم اولين مراسم محاکمه گروهک منافقين در دانشکده علوم اجتماعي و ارتباطات علامه آغاز شد.

دانشگاه علامه ميزبان همایش «حمایت از نوجوانان فلسطینی» با حضور علاءالدين بروجردي

همایش حمایت از نوجوانان و جوانان فلسطینی با حضور علاء‌الدین بروجردی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار