نماینده واحدهای نمونه استاندارد خراسان رضوی گفت: اگر اعتبارات پروانه‌های استاندارد به ۵ سال افزایش یابد، میزان مراجعات مردمی نیز کمتر می‌شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حسن قاسمیان مقدم، در همایش روز جهانی استاندارد در سالن همایش‌های صدا وسیما خراسان رضوی اظهار کرد: روند اجرای استانداردهای جدید و بازبینی و نوع آوری در استانداردهای قدیم باید تسریع پیدا کند.

وی گفت: برای رشد کیفیت کالاهای تولیدی باید کنترل بیشتری بر کیفیت کالاهای وارداتی صورت بگیرد.

نماینده واحدهای نمونه استاندارد خراسان رضوی بیان کرد: علیرغم وجود قانون مشخص، در بخش اداری همچنان موازی کاری ادامه دارد و این امر سبب سردرگمی در بخش صنعت شده است.

قاسمیان گفت: پیشنهاد می‌شود شورایی از نمایندگان بخش خصوصی تشکیل و با ادارات مربوطه برای رفع این مشکل اقدام کنند.

وی با اشاره به آموزش تئوری استاندارد گفت: در کنار بحث آموزش تئوری باید آموزش عملی نیز انجام بگیرد تا بتوان از آن در بخش صنعت استفاده کرد.

قاسمیان بیان کرد: با اینکه سامانه مکاتبات اداری راه‌اندازی شده اما هنوز برای مراجعه حضوری نیاز به وقت و هزینه زیادی است و اگر امکان‌پذیر باشد اعتبار پروانه استاندارد از یک سال به 5 سال افزایش یابد تا مراجعه مکرر کاهش یابد.

نماینده واحدهای نمونه استاندارد خراسان رضوی گفت: جلوگیری از واردات کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد نیاز مبرم صنعت داخلی است و اجرای این طرح نیاز به همکاری سازمان های مربوط و تامین بودجه دارد.

قاسمیان با اشاره به نامناسب بودن آزمایشگا‌ه‌های کنترل کیفیت عنوان کرد: تعداد آزمایشگاه‌ها در بعضی از صنایع زیاد است و بعضی از آزمایشگاه ها نیز به صورت انحصاری در اختیار بعضی از صنایع قرار می‌گیرد.

وی گفت: برای گسترش تولید کالای استاندارد، حفظ جایگاه مدیران کنترل و کیفیت ضروری است.


برچسب ها: استاندارد ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.