استاندار خراسان رضوی گفت: استاندارد، قیمت تمام شده خدمات را کاهش می دهد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد حسین فروزان مهر در همایش روز جهانی استاندارد در سالن همایش‌های صدا و سیما خراسان رضوی اظهار کرد: ادبیات جدیدی در حوزه استانداردهای دنیا شکل گرفته و ما باید خود را با این ادبیات وفق دهیم و در حوزه استاندارد ملی این ادبیات را نهادینه کنیم.

وی گفت: استاندارد یک بخش فراصنعتی است و باید در تمامی حوزهها از جمله خدمات، انرژی و... صورت بگیرد.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: با استاندارد کردن بخش خدمات و اداری کشور می‌توانیم قیمت تمام شده خدمات را کاهش و بازدهی را افزایش دهیم و این امر از طریق یک بازبینی مجدد در حوزه تعریف استاندارد صورت می‌گیرد.

فروزان مهر گفت: اگر محصول استاندارد تولید نکنیم در بازار جهانی نمی‌توانیم رقابت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای صنعت کشور در جریان هدفمندی یارانه‌ها گفت: در اجرای یارانه‌ها دیدیم که صنایع به خاطر عدم داشتن استانداردهای لازم در مورد انرژی به مشکل برخوردند که باید با رقابتی کردن کیفیت استفاده از انرژی و همچنین کیفیت خدمات و محصولات در راستای حل مشکلات قدم برداریم.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در حوزه انرژی هم باید با همکاری و مشارکت ارگان‌های مربوطه، استاندارد مناسبی مشخص شود.

فروزان مهر بیان کرد: باید همان کاری که در حوزه عمران ساختمانی اجرا شده را در بخش صنعت هم اجرایی کرد و با تشکیل نظام فنی در بخش صنعت، بر شرایط تولید نظارت بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: خوشبختانه در استان جلسه شورای استاندارد را تشکیل و مسئله ماده 155 را پیگیری کردیم و مقرر شد که صنایع باید از کالاهای اولیه استاندارد استفاده کنند.


برچسب ها: استاندار ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.