کارشناس سازمان های مردم نهاد فرمانداری شهرستان دامغان گفت: 35 موسسه غیردولتی دارای مجوز تاسیس در این شهرستان فعالیت می کنند.

حمیده خورزانیان در گفتگو با خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران  به فعالیت 35 موسسه غیر دولتی دارای مجوز تاسیس از وزارت کشور در شهرستان دامغان افزود : این سازمان های غیر دولتی را گروهی از اشخاص حقیقی  یا حقوقی به صورت داوطلبانه وبا اهداف غیر انتفاعی ، غیر سیاسی ، گرایش های اجتماعی ، علمی ، فرهنگی ، زیست محیطی ، نیکوکاری و امور خیریه فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد: از 35 موسسه غیردولتی دارای مجوز تاسیس و فعالیت در شهرستان دامغان 21 موسسه در حوزه اجتماعی 9 خانه فرهنگ ، سه موسسه در زمینه نیکوکاری و امور خیریه ، دوموسسه مشترک خیریه در بخش بهداشت ودرمان ، چهار موسسه در زمینه امور فرهنگی و یک  موسسه در زمینه زیست محیطی وجود دارد.
کارشناس سازمان های مردم نهاد فرمانداری شهرستان دامغان به عضویت 500 نفر از بانوان دامغانی در 9 خانه فرهنگ روستایی در این شهرستان خبرداد و گفت: این خانه های فرهنگ روستایی با هدف برنامه ریزی ودست یابی بانوان به برنامه های اجرایی در استان سمنان وبرگزاری دوره های آموزشی شامل طرح رحمت و... ایجاد شده است.
خورزانیان با بیان این که سازمان های مردم به عنوان بازوان حمایتی سازمان ها و ازگان های دولتی هستند گفت: تعداد سازمان های غیر دولتی در شهرستان دامغان بیشترین سهم را در استان سمنان دارا می باشند.
وی به ارتقاء انجمن نجوم وستاره  شناسی شهرستان دامغان به انجمن استانی اشاره کرد و گفت: دفتر یکی از موسسات دارای مجوز از وزارت کشور و فرمانداری شهرستان دامغان به نام تشکل زیست محیطی جمعیت اتحاد سبز استان سمنان به صورت استانی در این شهرستان فعالیت دارد.
کارشناس سازمان های مردم نهاد فرمانداری شهرستان دامغان افزود: در آینده نزدیک دو موسسه مردم نهاد به تعداد موسسات خیریه و مردم نهاد شهرستان دامغان افزوده خواهد شد که در حال انجام مراحل اداری و قانونی جهت دریافت شماره ثبت از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هستند./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار