دکتر منوچهر صدوقی سها در برنامه ققنوس جمعه 26 مهر ، از استاد امیری فیروزکوهی و سبک شعری اش برای دوستداران شعر و ادب خواهد گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، دربرنامه این هفته ققنوس که به بررسی شعر و اندیشه استاد امیری فیروز کوهی از شاعران بزرگ معاصر ایران اختصاص دارد، دکتر امیر بانو امیری فیروز کوهی (دختر استاد فیروزکوهی) حضور خواهد داشت تا شنوندگان و ادب دوستان را با زندگی و اشعار امیری فیروز کوهی آشنا کند. در این برنامه همچنین دکتر منوچهر صدوقی سها (استاد دانشگاه تهران) نیز درباره شعر و اندیشه و تفکر امیری فیروزکوهی  خواهد گفت.

امیری فیروزکوهی در قالب‌های غزل و قصیده شعر می‌سرود. او که از شیفتگان صائب بود، به سبک هندی شعر می‌گفت و در شعر به «امیر» تخلص می‌کرد. این شاعر در زبان عربی تبحر داشت و به این زبان هم شعر می‌سرود .

دیوان اشعار این شاعر به همت دخترش امیربانو کریمی (مصفا) در دو جلد چاپ شده است. امیربانو کریمی (نخستین فرزند امیری فیروزکوهی و همسر مظاهر مصفا ) استاد ادبیات فارسی دانشگاه تهران و برگزیده چهره ماندگار سال 1383 است .
 
«ققنوس»   برنامه‌ای است از گروه فرهنگ و ادب که هر جمعه ساعت ۱۵:۳۰ تا 16:30 با موضوع شعر معاصر تقدیم مخاطبان ادب دوست شبکه فرهنگ می شود .

سردبیر و تهیه کننده: مرتضی صداقت‌گو، کارشناس مجری:امیرمرزبان، گوینده: سکینه ارجمندی، نویسنده: ضیاالدین خالقی عوامل این برنامه‌اند ./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار