باید شرایطی فراهم شود تا تماشاگران نمایش های خردسال،کودک و نوجوان به طورکامل تفکیک شوند تا اثرگذاری این نمایش‌های روی مخاطب خاص آن بیشتر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا فیاضی داور بخش کودک  جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با روابط عمومی جشنواره با بیان این مطلب گفت:« متاسفانه تماشاگر نمایش‌های بخش‌های مختلف به طور کامل از هم تفکیک نمی‌شوند. زمانی که جشنواره برگزار می‌شود همه دوست دارند به تماشای نمایش‌ها بنشینند در نتیجه نمایش‌های مخصوص و نوجوانان را بچه‌ها خردسال هم می‌بینند. در گروه کودک هم چون بچه‌ها نمی‌توانند تنها نمایش‌های را ببینند بزرگترها هم همراه آنها  هستند. بنابراین می‌بینیم که تماشاگران از هم تفکیک نمی‌شوند»

او ادامه داد:« این درحالی است که بین نمایش‌های این دو گروه سنی تفاوت‌های زیادی وجود دارد و نیازهای این دو گروه با هم متفاوت است و اگر این تفکیک به درستی صورت نگیرد احتمال دارد تماشاگر خردسال با تماشای نمایش نوجوان حتی از لحاظ روحی آسیب ببیند.»

این نویسنده وکارگردان نمایش کودک با تاکید براینکه برگزای جشنواره برای تئاتر کودک و نوجوان غنیمت است، گفت:« فعالان تئاتر کودک در این چند روز دور هم جمع می‌شوند و گروه‌های شهرستانی به تماشای نمایشی‌های تهران  می‌نشینند و نمایش‌های آنها هم دیده می‌شود و از این طریق به تبادل اطلاعات می‌پردازند.»

فیاضی ابراز امیدواری کرد در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان فرصت بیشتری برای فعالان این عرصه بوجود آید تا به راحتی به تماشای نمایش‌های ایرانی و خارجی بنشینند. اواز مسوولان جشنواره خواست اجراهایی از نمایش‌های جشنواره را به فعالان این عرصه اختصاص دهند تا به دور از شلوغی معمول جشنواره بتوانند در سالن‌ها حضور پیدا کنند.

بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی تا 30 مهر در همدان برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار