مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور با بیان اینکه مذاکره ایران با 1+5 در هر شرایطی برد_برد است، گفت: اصل ارتباط مذاکره و گفتگو حتی با دشمن‌ترین دشمنان هم اشکالی ندارد و فی‌نفسه ممنوع نیست، می‌توان با دشمن گفتگو کرد و قرارداد بست و در تاریخ اسلام و اوایل انقلاب هم شواهدی بر ممنوع نبودن مذاکره با دشمن داریم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور در نشست سالانه و انتخابات دفتر تحکیم وحدت که صبح امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد با اشاره به موضوع ارتباط با آمریکا اظهار داشت: اصل ارتباط مذاکره و گفتگو حتی با دشمن‌ترین دشمنان هم اشکالی ندارد و فی‌نفسه ممنوع نیست.

وی ادامه داد: می‌توان با دشمن گفتگو کرد و قرارداد بست و در تاریخ اسلام و اوایل انقلاب هم شواهدی بر ممنوع نبودن مذاکره با دشمن داریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان با بیان اینکه اصل ارتباط و مذاکره اشکالی ندارد، افزود: باید ملاحظاتی در مذاکره در نظر گرفته شود که اولین مورد آن شناخت طرف مذاکره‌کننده است، عده‌ای در داخل کشور باور ندارند که آمریکا با ما دشمن است و ما را متهم می‌کنند که شما دچار توهم هستید.

وی ادامه داد: آن‌ها معتقدند آمریکا ابرقدرت دنیا است و وظایفی دارد که برطبق آن پلیس دنیا محسوب می‌شود و باید نظم جهان را برقرار کند مگر می‌شود پلیس همیشه لبخند بزند باید جایی تند و خشن برخورد کند باید جایگاه کلانتر را حفظ کرد تا آسایش و آرامش در جهان برقرار شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور تصریح کرد: این تفکر گهگاه در قالب روشنفکری بیان می‌شود و مختص کشور ما نیست و برخی کشورها دست بسته بر اختیار آمریکا هستند و بردگی مدرن را پذیرفته‌اند البته آمریکا هم به این برده‌های شیک‌پوش اهمیت می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان با بیان اینکه ما معتقدیم که آمریکا دشمن ماست خاطر نشان کرد: افرادی باید با آمریکا ارتباط برقرار کنند که به رویارویی با دشمن معتقد بوده و فریب لبخندهای آنان را نخورند.

وی ادامه داد: باید در نظر بگیریم که مذاکره در عرف دیپلماتیک دنیا به معنی گفتگو نیست هرچند در آن گفتگو نیز صورت می‌گیرد مذاکره به معنی معامله و داد و ستد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان تصریح کرد: باید مشخص شود که چه دادو ستد در معامله‌ای قرار است صورت گیرد مشکل ما و آمریکا موضوع عادی نیست که با گفتگو حل شود بلکه اصل کنار آمدن با آمریکا یک موضوع اعتقادی است و باید یکی از طرفین از هویت اصلی خود دست بردارد تا ارتباط دائمی برقرار شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور افزود: ما مسلمانان براساس دین خود حق ظلم کردن و پذیرش ظلم نداریم و باید از مظلومین دفاع کنیم اگر به این دو اصل معتقد نباشیم مسلمان نیستیم، اختلاف جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بر سر همین موضوع است چراکه ما زیر بار ظلم نمی‌رویم و اربابیت آمریکا را نمی‌پذیریم.

وی ادامه داد: ما باید از هویت خود دست برداریم تا آمریکا راضی شوند و ایران هم براین باور است تا آنان از هویت استکباری خود دست بردارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان تصریح کرد: معنای افکار عمومی جهان و جامعه جهانی تحریف شده و تنها چند کشور نماینده جامعه جهانی شده و هر روز از سوی جهانیان سخنرانی کرده و بیانیه صادر می‌کنند و افرادی در داخل کشور نیز به این تحریف دامن زده و آنان را به عنوان جامعه جهانی جا می‌زنند که اگر آن چند کشور ما را بپذیرند جامعه جهانی ما را پذیرفته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر افکار غیر انقلابی و دگراندیش از مذاکره و ارتباط با آمریکا استقبال کرده و از هر بهانه‌ای برای جوسازی استفاده می‌کنند و طوری وانمود می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی از اصول خود عقب‌نشینی کرده و حتی نظر امام خمینی(ره) را موافق با خود جلوه می‌دهند.

وی ادامه داد: این افراد خود را برای جشن برقراری ارتباط با آمریکا و آب و جارو کردن سفارت آمریکا آماده می‌کنند، نامه‌ نوشته شده به امام خمینی(ره) هیچ پاسخی دریافت نکرد و آنان این سکوت را به معنی رضایت و پذیرش ایشان تلقی می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان با بیان اینکه مردم در حضور امام خمینی(ره) شعار مرگ بر آمریکا سر داده و همیشه شعار آنان از صدا و سیما پخش می‌شد، تصریح کرد: اگر صحیفه امام خمینی(ره) و پیام‌های مکتوب ایشان را در سال‌های آخر مطالعه کنید خواهید دید که امام خمینی(ره) بعد از دریافت این نامه چه موضعی در برابر آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها اتخاذ کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: این مذاکرات برای جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی مذاکرات برد_برد خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر در مذاکرات موفق شویم به غرب اثبات کرده‌ایم که انرژی هسته‌ای حق مسلم مردم ایران است و غرب نباید به مردم ما ظلم کند بلکه حق جمهوری اسلامی ایران باید به رسمیت بشناسد حتی اگر برای تثبیت حقوق مردم ایران نرمشی رخ دهد این برای ما برد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان افزود: اکنون زمینه برای دفاع از حق ملت ایران و امتیازگیری از غرب فراهم است حتی اگر نرمش‌هایی صورت گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور تصریح کرد: اگر هم در این مذاکرات موفق نشویم بازهم برای جمهوری اسلامی ایران برد محسوب می‌شود چراکه برای چند صدمین بار به ملت ما و سایر ملت‌ها اثبات می‌شود که آمریکا و سایر کشورهای غربی قابل اعتماد نیستند به همین دلیل اجازه مذاکره به هیئت ایرانی داده شد چراکه مذاکره در هر شرایطی برای ما برد_برد است.

وی با بیان اینکه در زمان محمود احمدی‌نژاد و حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خاتمی هم اجازه مذاکره وجود داشت، ادامه داد: راه مذاکره هیچ وقت بسته نبود اما اکنون جریانات شیفته ارتباط با آمریکا این اجازه‌ای را که همیشه وجود داشته بزرگ جلوه می‌دهند و خواهان مختومه کردن پرونده و ارتباط با آمریکا هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان تصریح کرد: ملت ما ثابت کردند که در سخت‌ترین شرایط بر اصول خود پافشاری و به اهداف امام راحل پایبند هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه دفتر تحکیم وحدت با سابقه‌ترین تشکل دانشجویی است، اظهار داشت: در طول سالیان سال برافراشته‌ترین پرچم برای مبارزه با دشمن پرچم انجمن اسلامی بود چراکه دانشجویان با عشق به آرمان‌های ملت و عشق به امام و رهبری در آن فعالیت می‌کردند و یکی از تاثیرگذارترین مجموعه‌های دانشجویی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور تصریح کرد: امام خمینی(ره) با علم به اینکه هر مجموعه تاثیرگذار در خطر تفرقه دشمن قرار دارد به فعالین انجمن اسلامی فرمود میان خود تحکیم وحدت ایجاد کنید و اسم دفتر تحکیم وحدت از همین جا نام‌گذاری شد.

وی ادامه داد: انجمن‌های اسلامی در ابتدای انقلاب در برابر گروه‌های ضد انقلاب ایستادند و فضای دانشگاه را در دست گرفتند و در دوران جنگ و دفاع مقدس پیشتاز جبهه‌ها بودند اما در دوره‌ای جریانی دگراندیش در بخش‌هایی از انجمن اسلامی نفوذ کرد و حتی موضوع حذف کلمه اسلام را پیش کشید اما همیشه در کنار این جریانات انحرافی دانشجویانی انقلابی حضور داشتند که در مقابل آنان ایستادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان اظهار داشت: باید گذشته دفتر تحکیم وحدت را بررسی کرد و نقاط قوت و ضعف آن را تجربه راه قرار داد نقطه امید ما در دانشگاه مجموعه دفتر تحکیم وحدت است.

وی خاطر نشان کرد: اگر هدف خوب تدوین شده باشد با سلایق مختلف می‌توان کنار آمد اما باید مراقب بود تا اختلاف سلیقه‌ها به حرکت خوب، سازنده و امیدبخش شما لطمه نزند و این اختلافات در اصل پیش نیاید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: دفتر تحکیم وحدت باید در خدمت عزت، سربلندی و پیشرفت کشور باشد و دانشجویان انقلابی را گرد هم آورده تا خروجی آنان انسان‌هایی با تجربه و شایسته برای خدمت به مردم باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نهاد ، مذاکره ، دشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار