جانشین پلیس راهور ناجا ، از افزایش 13 درصدی حجم سفرها در ایام تعطیلات عید قربان و رکورد شکنی استانهای غرب و شمال غرب کشور خبر داد.

سردار امیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به وضعیت ترافیکی فعلی حاکم بر جاده های کشور گفت: در حالا حاضر در دو محور هراز و کندوان به صورت مقطعی شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم.
جانشین پلیس راهور ناجا ادامه داد : در محور هراز از محدوده نارنجستان تا تونل شماره 3 و در محور کندوان در گردنه بار ترافیکی نیمه سنگین حاکم است.
وی افزود: پلیس راهور برای کنترل بار ترافیکی جاده ها با توجه به آغاز بازگشت سفرها از امروز ، با اعمالم محدودیت ها و ممنوعیت های تردد سعی در تسهیل رفت و آمد شهروندان می کند.
سردار امیری بیان داشت: در همین راستا از ساعت 13 امروز تردد کلیه وسایل نقلیه در محور کندوان از کرج به سمت چالوس و در محور هراز از رودهن به سمت آمل ممنوع است.
وی افزود : به این ترتیب از ساعت 13 امروز هر دو محور به سمت تهران یک طرفه خواهد بود.
سردار امیری در ادامه با اشاره به افزایش 13 درصدی سفرها اظهار داشت: در این چند روز حجم سفرها بیش از پیش بینی ها بوده که افزایش 13 درصدی نسبت به سایر روزهای مهرماه را داشته است.
وی ادامه داد: استانهای غرب و شمال غرب در این ایام رکورد شکستند که استان اردبیل افزایش 45 درصدی ، قزوین 43 درصدی در روزهای 22 و 23 و 24 مهرماه را داشته است.
وی ادامه داد: همچنین پس از این استانها قم، بیشترین تردد را به خود اختصاص داده و همچنین مازندران افزایش 15 درصدی و خراسان رضوی افزایش 11 درصد ی نسبت به سایر روزهای مهرماه را داشته که نشان دهنده تردد بیشتر به سمت غرب کشور بوده است.
سردار امیری خاطر نشان کرد: نکته حائز اهمیت در بازگشت مسافران مدیریت زمان سفر خواهد بود چرا که در زمان آغاز سفر طی دو الی سه روز حجم سفرها با شیب ملایمی انجام شد اما در برگشت این بازه زمانی کوتاه می شود و تنها با مدیریت زمان می توان این شرایط را به صورت مطلوب درآورد و درخواست ما از شهروندان این است که بازگشت خود را به عصر و شب موکول نکنند و اگر تا عصر برنامه ویژه ای دارند بازگشت خود را به فردا موکول کنند./ل  

برچسب ها: کندوان ، هراز ، وسایل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار