"شائول موفاز" رهبر حزب چپگرای "کادیما" اسرائیل روز پنج‌شنبه نسبت به توافق دیپلماتیک غرب با ایران هشدار داد و مدعی شد این توافق توان جهش هسته‌ای ایران را برای این کشور حفظ می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، موفاز که با رادیو اسرائیل گفت‌و‌گو می‌کرد، با بیان اینکه دست نخورده باقی ماندن زیرساخت‌های هسته‌ای ایران می‌تواند توان حرکت ناگهانی به سوی بمب هسته‌ای را همچنان در اختیار این کشور قرار دهد، گفت با این حال همین توافق هم می‌تواند زمان دستیابی ایران به بمب هسته‌ای را چند سالی به تاخیر بیاندازد و همین امر دستاوردی برای اسرائیل است.
وزیر جنگ سابق رژیم‌صهیونیستی بار دیگر برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی برای بقای اسرائیل به شمار آورد، اما گفت باید به روند دیپلماتیک شانس داد. وی به مسئولان این رژیم توصیه کرد در پشت صحنه برای تأثیرگذاری بر روند مذاکرات تلاش کنند.
البته تلاش اسرائیل برای اثرگذاری بر روند مذاکرات چیز تازه‌ای نیست. معمولا مسئولان اتحادیه اروپا از جمله «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از هر دور مذاکرات با ایران، سفری هم به فلسطین اشغالی انجام می‌دهد. تازه‌ترین دور از مذاکرات ایران و گروه 1+5 هم دو روز قبل در ژنو به پایان رسید. یک هفته پیش از این مذاکرات نمایندگانی از فرانسه و انگلیس برای هماهنگی در مورد گفت‌وگوها، با مقامات ارشد اسرائیلی دیدار کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار