فدراسیون جهانی والیبال FIVB برای ارتقای سطح مسابقات والیبال جام قهرمان قهرمانان، نماینده آفریقا را حذف و یک تیم صاحب نام والیبال جهان را جایگزین کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، فدراسیون جهانی والیبال به منظور ارتقای سطح مسابقات جام قهرمان قهرمانان که هر چهارسال یک بار پس از برگزاری رقابت های قهرمانی قاره ای با حضور قهرمانان قاره ها برگزار می شود ، نماینده قاره آفریقا را که در رده بندی جهانی در رتبه پایینی قرار داشت حذف و در گروه مردان ایتالیا و در گروه زنان جمهوری دومینینگن را جایگزین نماینده آفریقا کرد.

بدین ترتیب در گروه مردان شش تیم با یکدیگر رقابت خواهند کرد که تیم های ژاپن به عنوان میزبان، جمهوری اسلامی ایران (قهرمان آسیا)، برزیل(قهرمان قاره امریکای جنوبی)، روسیه (قهرمان اروپا)، ایالات متحده (قهرمان مردان آمریکای جنوبی) و ایتالیا تیم سوم رده بندی جهانی به انتخاب فدراسیون بین المللی والیبال در این مسابقات حضور خواهند داشت.

مسابقات در رده مردان از 28 آبان آغاز می شود که رقابت های 2 روز نخست در شهر کیوتو برگزار می شود و تیم ها 30 آبان ماه استراحت خواهند داشت. ادامه رقابت ها به مدت سه روز از اول تا سوم آذرماه در شهر توکیو خواهد بود.

در گروه زنان نیز شش تیم برتر جهان که از طریق مسابقات قاره ای و معرفی فدراسیون بین المللی والیبال به این مسابقات راه یافته اند و از 21 تا 26 آبان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

مسابقات گروه زنان نیز از 21 آبان آغاز می شود که رقابت های 2 روز نخست در شهر ناگویا برگزار می شود و تیم ها 23آبان ماه استراحت خواهند داشت. ادامه رقابت ها به مدت سه روز از 24 تا 26 آبان در شهر توکیو خواهد بود.

اسامی تیم های راه یافته به رقابت های بین قاره ای زنان به قرار زیر است:

ژاپن (میزبان)، ایالات متحده (قهرمان زنان نورسیکا)، برزیل(قهرمان زنان آمریکای جنوبی)، تایلند (قهرمان زنان آسیا)، روسیه (قهرمان اروپا) و جمهوری دومینینگن که از سوی فدراسیون بین المللی والیبال معرفی شده است.

مسابقات در هر 2 گروه زنان و مردان به صورت دوره ای انجام خواهد شد و پس از پنج روز بازی، قهرمان مسابقات مشخص خواهد شد.

مسابقات والیبال قهرمانی بین قاره ای مردان و زنان جهان هر چهار سال یکبار برگزار می شود که قهرمانان گذشته مسابقات زنان در دوره های قبل این بازیها به قرار زیر است:

کوبا (1993)، روسیه (1997)، چین (2001)، برزیل (2005)، ایتالیا (2009).

قهرمان مسابقات مردان نیز به شرح زیر است:

ایتالیا (1993) برزیل (1997، 2005 و2009) و کوبا (2001)

پايان متن/مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار