کارگردان «تعطیلات دوست داشتنی» گفت: داوران بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک، تحلیل درستی از سینمای کودک داشتند و آثار برگزیدها را به درستی انتخاب اعلام کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و هفتمين جشنواره كودكان و نوجوانان، سید وحید حسینی کارگردان «تعطیلات دوست داشتنی» که پروانه زرین بهترین اثر بلند ویدئویی جشنواره را از آن خود کرد، درباره جشنواره کودک و نوجوان و برگزاری آن گفت: برنامه‌های جنبی، کارگاه‌های آموزشی و نمایش فیلم در طول برگزاری جشنواره بسیار خوب بود. در اختتامیه دکور جذابی در نظر گرفته شده بود که راه پله نیم دایره آن بسیار خوب بود اما کارگردان مراسم می‌توانست از این دکور استفاده بیشتری بکند و به نظرم بهتر بود محل ورود داوران بخش‌های مختلف باشد تا محل رفت و آمد هنرورها.

حسینی درباره داوری جشنواره فیلم کودک 27 گفت: به عقیده من بدون توجه به این که من جایزه بهترین اثر بلند ویدئویی را گرفته‌ام، داوری‌ها در بخش‌های مختلف بسیار دقیق و حساب شده بود. به نظر من داورها تحلیل درستی از فیلم‌ها و سینمای کودک داشتند و آثار برگزیده را به درستی انتخاب کردند.

کارگردان بهترین اثر بلند ویدئویی این دوره از جشنواره گفت: جشنواره نباید به زمان برگزاریش ختم شود بلکه باید با توجه به علاقه کودکان، نیازسنجی‌ها ادامه یابد و میزان نیاز کودکان و علائق آن‌ها به آثار برای سازندگان فیلم‌ها راهگشا باشد. در سینمای کودک مشکل اکران وجود دارد. بسیاری از آثاری که برگزیده این جشنواره هستند در زمان اکران به دلیل مناسب نبودن زمان اکران شکست می‌خورند و از حمایت و استقبال آموزش و پرورش برخوردار نمی‌شوند که باید این مشکلات مرتفع شود تا کودکان بیش از پیش با قصه های ایرانی همراه شوند.

حسینی درباره دیگر آثاری که در جشنواره امسال دیده، گفت: من  تنها چند فیلم را توانستم ببینم. یکی از آنها «آخرین نفر» ساخته مهرداد موفق بود و «تنهای تنهای تنها» را هم برای دومین بار دیدم و این دو فیلم را دوست داشتم اما بقیه فیلم‌ها را خیلی نپسندیدم، زیرا تعدادی از آنها به لحاظ ساختار و برخی به لحاظ محتوا ضعیف بودند و در حد و اندازه جشنواره کودک نبودند./ص

انتهاي پيام/

برچسب ها: فیلم ، داور ، سینمای کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار