پليس انگليس روز جمعه هشدار داد جان چندين نفر از شخصيتهاي مسلمان انگليسي ممکن است در خطر باشد و شورشيان شباب سومالي در پيامي ويدئويي از اين افراد به عنوان دشمنان اسلام نام برده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، سخنگوي اسکاتلند يارد روز جمعه اعلام کرد تحقيقاتي را در مورد تصاوير ويدئويي يک ساعته اي که شباب روز چهارشنبه آن را در پايگاه اينترنتي يوتيوب قرار داد و سپس آن در حذف کرد، انجام مي دهد.
وي گفت: در حال حاضر ما محتواي اين پيام را تحليل مي کنيم. دست کم چهار روشنفکر مسلمان که همگي اظهارات ضد افراط گرايي مذهبي داشتند، اعلام کردند پليس در ديدار با آنها هشدار داده است که نام اين افراد در نوار ويدئويي مورد نظر اعلام شده است.
 شبکه آمريکايي نظارت بر پايگاه هاي اينترنتي اسلامي موسوم به SITE تصاوير ويدئويي آماده شده از سوي شباب را کشف کرد.
شورشيان شباب سومالي به ويژه مسئوليت حمله خونين ماه گذشته به يک مرکز تجاري در نايروبي را بر عهده گرفته اند.
به نوشته نشريه گاردين انگليس در اين تصاوير ويدئويي فردي با زبان انگليسي از اين روشنفکران مسلمان به دليل تحريف آموزه هاي اسلام انتقاد مي کند.
اجمل مسرور امام جماعت و خبرنگار مستقر در لندن در صفحه فيسبوک خود اعلام کرد پليس به وي توصيه کرده محتاط تر باشد. وي در صفحه خود در فيسبوک نوشت :پيام اين بود که تروريست ها ممکن است زندگي مرا به خطر بياندازند.
محمد انصار کارگردان و خبرنگار نيز در صفحه توئيتر خود اعلام کرد پليس مدام مقابل منزل وي گشت زني مي کند.
محمد شفيق تحليل گر و اسامه حسن پژوهشگر انديشکده مقابله با افراط گرايي کويليوم نيز اعلام کردند پليس به آنها هم هشدار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار