مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: اداره کل دامپزشکی استان تاکنون موفق به واگذاری 100 درصد از امور دارویی و درمانی دام‌ها به بخش غیردولتی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه شهرام دیلمقانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان تاکنون موفق به واگذاری 100 درصد از امورات دارویی و درمانی دام‌ها به بخش غیردولتی شده است.

وی ادامه داد: 95 درصد از امورات مایه‌کوبی دامی، 100 درصد مایه‌کوبی طیور و 65 درصد از امورات آزمایشگاهی به بخش خصوصی واگذار شده است.

دیلمقانی با اشاره به توسعه بخش خصوصی در ارتباط با دامپزشکی خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته 919 نفر به صورت مستقیم و 770 نفر به صورت غیرمستقیم در زمینه دامپزشکی اشتغال یافته‌اند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی افزود: اداره کل دامپزشکی استان به وظایف حاکمیتی خود در راستای ریشه‌کن کردن برخی از بیماری‌های دامی و کاهش معضلات بروز بیماری‌ها عمل می‌کند.

وی به وجود هفت میلیون واحد دامی در آذربایجان غربی تحت نظارت دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: 794 واحد پرورش انواع طیور صنعتی با ظرفیت تولید 52 میلیون قطعه در سال، چهار واحد مرکز تکثیر آبزیان و همچنین نزدیک به 116 واحد مزرعه پرورش آبزیان زیر نظارت اداره کل دامپزشکی استان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

دیلمقانی با اشاره به ظرفیت تولید مزارع پرورش آبزیان آذربایجان غربی، تصریح کرد: ظرفیت تولید سالانه این مراکز 40 میلیون قطعه تخم چشم‌زده و حد واسط ماهی و 10 میلیون قطعه لارو بچه ماهی برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام این مراکز با حضور دامپزشکان آذربایجان غربی مورد نظارت و کنترل قرار می‌گیرد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.