دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: لازمه بصيرت، داشتن شاخص و معيار است و ولايت، بهترين شاخص بصيرت است كه با آن مي‌توان رفتارهاي خود را اصلاح كرد و مطابق با آن خط‌و‌مشي‌ها گام برداشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دكتر محسن رضايي در سلسلسه همايش‌هاي تخصصي «غدير؛ منادي ولايت و تعميق بصير» كه با موضوع «بصيرت ولايي» در تالار همايش‌هاي بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي برگزار شد، به تبيين انواع بصيرت پرداخت.

وي، بصيرت را در سه شاخه بصيرت تاريخي، راهبردي و تاكتيكي عنوان كرد و اظهار داشت: گاهي حادثه‌اي اتفاق مي‌افتد كه اين حادثه مقدمه‌اي براي ديگر وقايع است كه برخي به علت عدم آگاهي توان خود را صرف مقدمه مي‌كنند كه اين نشان از عدم بصيرت راهبردي است.

پيوستگي بين مردم و رهبري

رضايي لازمه ولايت عملي را پيوستگي بين مردم و رهبري عنوان كرد و گفت: در جامعه‌ي اسلامي بين ولي و مردم يك رابطه ولايتي وجود دارد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به لزوم داشتن بصيرت ولايي اشاره كرد و افزود: منظور از بصيرت ولايي، تشخيص عاقلانه مسائل با محوريت رهبري است؛ طوري كه به عمق مسائل پي برده و از خطاها مصون بود، زيرا بصيرت منشأ عقلاني دارد.

انقلاب با حركت‌هاي بصيرت‌گونه به نتيجه رسيد

عضو هيئت علمي دانشگاه امام حسين(ع) گفت: انقلاب با بصيرت و حركت‌هاي بصيرت‌گونه به نتيجه رسيد و از دوران انقلاب تاكنون هر زمان كه افراد و سياست‌مداران با بصيرت عمل كرده‌اند، نتايج خوبي براي اين نظام حاصل شده است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مذاكرات اخير بين جمهوري اسلامي ايران و آمريكا اظهار داشت: در بحث مذاكرات دو نوع دستاورد مستقيم و غير مستقيم مورد انتظار است كه در هر صورت به نفع ايران است.

دستاورد مذاكرات بين ايران و آمريكا

رضايي، رفع تحريم‌ها، عدم استفاده از سلاح‌هاي شيميايي در منطقه و رفع تبعیضات در دموكراسي‌ را دستاوردهاي مستقيم اين مذاكرات عنوان كرد.

اين مقام مسئول با بيان اين‌كه چهره نادرست و خشني از جمهوري اسلامي ايران در افكار عمومي مردم نهادينه شده است، بيان كرد: با مذاكرات صورت گرفته چهره‌ای شفاف از ايران به عنوان يك كشور صلح‌طلب، انسان‌دوست و مدافع حقوق بشر به جهانيان نمايان مي‌شود.

به گفته دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، اگر اين مذاكرات بي‌نتيجه بود، اين چنين اسرائيل و رژيم صهيونيستي عصباني نبود.

رضايي با بيان اين‌كه منافع ملي با منافع جناحي و اشخاص متفاوت است و منافع ملي جزء وظيفه همه افراد و سياست‌مدران است، گفت: منافع ملي ايران يعني منافع اسلام و كساني كه با ايران مخالفت مي‌كنند، منظورشان مخالفت با اسلام است زيرا جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه پرچمدار اسلام است.

وي ادامه داد: در تمام دولت‌ها سياست خارجي در كنترل و هدايت مقام معظم رهبري بوده است اما اگر در برخي دولت‌ها و شرايط اشتباهاتي صورت گرفته، نشأت گرفته از برخي بي‌بصيرتي‌هاست زيرا بصيرت جلوي بسياري از تندروي و كندروي‌ها را مي‌گيرد. /س


برچسب ها: دبیر ، مجمع ، تشخیص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.