رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان رضوی از ساخت صحن جدیدی در حرم حضرت علی(ع) در مساحتی ۲۱۸هزار مترمربعی خبر داد.



جعفر دهنوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار کرد: در آغاز یادگاران هشت‌سال دفاع مقدس به بحث بازسازی عتبات‌عالیات، ورود پیدا کردند و بعد از بررسی‌های اولیه، سه مرحله عملیات‌ کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در این زمینه طراحی شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان رضوی بیان کرد: در بحث بازسازی عتبات‌عالیات، همواره مشارکت‌های مردمی نقش و جایگاه اصلی را داشته است و به‌نوعی می‌توان عرصه بازسازی عتبات‌ را عرصه ایثار و فداکاری مردمی معرفی

کرد.

دهنوی تصریح کرد: در نجف اشرف، سنگ‌های اطراف حرم و بقعه حضرت علی(ع) بازسازی شده است. توجه به بهداشت محیط، نورافشانی و همچنین نکات مربوط به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی از دیگر نکاتی بود که در این زمینه مدنظر قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در کربلا و بین‌الحرمین نیز تمام فعالیت‌های زیربنایی را نیروهای متخصص به لطف خداوند متعال انجام داده‌اند و امروز زائران امام حسین(ع) با تغییراتی مواجه می‌شوند که برای آن‌ها تعجب‌آور است.

دهنوی گفت: هم‌اکنون مجتمعی خدماتی‌رفاهی را با بخش‌های مختلف، ستاد بازسازی عتبات در کربلا راه‌اندازی کرده است و زائران از آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای این ستاد عنوان کرد: صحن حضرت فاطمه(س) در حرم حضرت علی(ع) در حال ساخت است و مساحتی در حدود 218هزار مترمربع دارد، همچنین احداث صحن عقیله بنی‌هاشم در کاظمین از دیگر طرح‌هایی بوده که در دستور کار است./س


برچسب ها: رئیس ، ستاد ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.