مدیرعامل كارخانجات بنای سبک قدس رضوی گفت: ساخت و ساز با با بلوك‌هاي سبك علاوه بر كاهش چشمگیر در هزینه‌های تاسیساتی، كمك موثري به محيط زيست خواهد كرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد مهدي نثاري با اشاره به گران بودن انرژي در سراسر دنيا و بهره‌گيري از بلوك‌هاي سبك در ساختمان‌سازي تصريح كرد: با توجه به گران بودن انرژی در ایران و تمام کشورهای دنیا حفظ انرژی با استفاده از مصالح سنتی تاكنون ناموفق بوده است، چرا که در مصالح سنتی عایقی برای حفظ انرژی داخل ساختمان وجود ندارد.

وي گفت: عايق حرارت و سرما بودن، كاهش دادن 18 درصدي وزن ساختمان، حذف گچ و خاك در ساخت و ساز، كم كردن ضخامت ديوار نسبت به ديوارهاي عريض سنتي، مزيت‌هاي استفاده از بلوک سبك در ساختمان سازي نوين است و ما این پتانسیل را داریم که اين محصول‌ را روزانه بالغ بر 1000 متر مکعب به مناطق مختلف كشور توزیع کنیم.

وي افزود: تسطيح سطوح در کف، طبقات و سقف ساختمان هزینه‌های بالایی دارد و استفاده از مصالح نامناسب می‌تواند عامل اصلی نفوذ گرما و سرما به داخل ساختمان باشد.

مديرعامل شركت بناي سبك ادامه داد: ایران به عنوان کشور زلزله خیز همیشه دغدغه ساخت ساختمان سبک و با سرعت بالا را داشته است. مصالحی مانند بلوک سبک می تواند در مواقع بحرانی حلال مشکل باشد و مرگ و میر را کاهش دهد.

وي خاطر نشان كرد: تولید انبوه اسلب برای سقف و پنل‌های دیواری در کارخانه بنای سبک آغاز شده و در مدت زمان کوتاهی با توليد اسلب براي سقف و پنل‌هاي ديواري محصولي به صورت ديواره‌هاي عريض به ارتفاع 60 سانتي متر، عرض 20 سانت و طول 5 متر- انقلابی در ساخت و ساز داخلی ایجاد کنیم.

وي در پايان خاطر نشان كرد: ‌صنعت ساختمان در ايران جاي كار زیادی دارد و امیدواریم در راستای فرهنگ‌سازی برای تشويق مردم به ساخت و ساز با استفاده از مصالح نوين قدم‌های مثبتی برداریم.

در حال حاضر کارخانجات شرکت بنای سبک قدس رضوی در دو خط تولیدی در حال فعالیت است که خط دوم تولیدی آن 18 ماه قبل به بهره‌برداری رسیده و ظرفیت تولید را تا هزار مترمکعب افزایش داده است.


برچسب ها: سبک ، قدس ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.