پرستو گلستانی گفت: تفکیک نمایش‌های گروه سنی کودک و نوجوان در جشنواره اتفاق بسیار مثبتی است، زیرا نیازها و مطالبات این دو گروه سنی کاملا با یکدیگر متفاوت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از از روابط عمومی بیستمین جشنواره بین الملل تئاتر کودک و نوجوان، پرستو گلستانی اظهار کرد: به طور کلی اجرای اثر، نمایشی برای این دو گروه سنی تفاوت‌های زیادی با هم دارد، اما متاسفانه همیشه گروه نوجوان نادیده گر‌فته می‌شود و بیشتر نمایش‌ها مربوط به کودک است. در حالی که این گروه سنی نگاه خاص خود را می طلبد.

وی با اظهار رضایت از جداسازی این دو بخش در جشنواره تاکید کرد: امیدوارم این کار مقدمه ای باشد برای اینکه امکانات بیشتری به گروه‌های تئاتر نوجوان اختصاص داده شود و حتی تالارهای اختصاصی برای اجرای این نمایش‌ها در نظر گرفته شود. چون در حال حاضر دو سالن تالار هنر وکانون پرورش فکری کودک و نوجوان مخصوص اجرای نمایش‌های کودک است.

گلستانی با بیان اینکه برگزاری جشنواره حس رقابت و پویایی را میان فعالان تئاتر کودک ونوجوان ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: اجرای نمایش‌های خارجی باعث می‌شود گروه‌های ایرانی از آن ها ایده بگیرند، اما نباید تنها به اجرای نمایش‌های خارجی اکتفا شود، باید کارگاه‌هایی با حضور اساتید خارجی و ایرانی برگزار شود و حتی کلاس‌های روانشناسی تخصصی کودک و نوجوان هم  تشکیل شود تا نیازهای سنی و اجتماعی این دو گروه برای فعالان تئاتر کودک ونوجوان تشریح شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.