سخنران حرم مطهر رضوی گفت: قدر ناشناسی و ناسپاسی و در خطر بودن جان حضرت مهدی(عج)، سبب شد تا خداوند آخرین حجت خود را از نظرها پنهان کند تا امامت در شکلی جدید و از پس پرده غیبت ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین حسین گنجی در سلسله جلسات نور عرفان که پیش از نماز مغرب و عشا در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می شود، درباره اهمیت وجود امام در دوران‌های مختلف تاریخ زندگی بشر، اظهار داشت: با رحلت پیامبر اکرم(ص) نبوت به پایان رسید و امامت ادامه یافت. با گذشت زمان و گسترش سرزمین‌های اسلامی، ظهور فرقه‌ها و اندیشه‌های مختلف و پیدایش مسائل و مشکلات پیچیده، نیاز به امام و رهبری شایسته که جامعه اسلامی را به سوی رستگاری و عدالت هدایت کند همواره وجود داشته و دارد.

وی ادامه داد: در روایتی از امام علی(ع) منقول است که ایشان می‌فرمایند، زمین از حجت خدا خالی نمی‌ماند. اما خداوند، به علت ستمگری انسان‌ها و زیاده‌روی‌شان در گناه، آن‌ها را از وجود حجت در میانشان بی‌بهره می‌سازد.

سخنران حرم مطهر رضوی از امام زمان(عج) با لقب «خورشید پنهان» یاد و بیان کرد: پنهان بودن امام زمان(ع) ناشی از عدم شایستگی انسان‌ها در بهره‌مندی از رهبری ظاهری ایشان است.

گنجی افزود: دوره غیبت، به معنای عدم رهبری امام عصر(عج) نیست، بلکه رهبری حقیقی مسلمانان هم اکنون نیز با ایشان است. اما بخش رهبری ظاهری ایشان به عالمان دین واگذار شده است.

این کارشناس مذهبی با نقل این حدیث از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه «هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است»، تصریح کرد: این حدیث بیانگر ضرورت شناخت امام عصر و نیاز به امام در همه زمان‌هاست. زندگی انسان یا اسلامی یا جاهلانه است، مهم‌ترین ویژگی زندگی جاهلانه، نظام غیر الهی و حاکمیت ظالمانه آن است و هرکس حکومت غیر الهی را بپذیرد، زندگی جاهلانه را برگزیده و در نتیجه مرگ در جاهلیت خواهد داشت.

وی کافر شدن و بی‌نصیبی از رحمت پروردگار را نتیجه روی برگرداندن از اطاعت و سرپرستی خداوند و پیامبر اکرم(ص) و نیز اطاعت از مستکبران جهان دانست و متذکر شد: شرط جذب رحمت الهی و سعادت دنیوی و اخروی، اطاعت از خدا، رسول الله(ص) و حضرات معصومین(ع) و پذیرش ولایت آن‌ها است.

گنجی در پایان سخنان خود به اهمیت استقلال و وحدت مسلمان‌ها اشاره و ابراز داشت: مستکبران و ستمگران جهان به دنبال به استعمار کشیدن دیگر کشورها و استفاده از منابع مالی و ثروت‌های آن‌ها هستند، تشکیل حکومت اسلامی، هم مانع سلطه بیگانگان می‌شود و هم می‌تواند روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را با سایر کشورها به گونه‌ای تنظیم کند که جامعه اسلامی استقلال خود را در جهات مختلف حفظ کند. انقلاب اسلامی ایران، نعمت حکومت اسلامی را برای مردم به ارمغان آورد که وظیفه ما این است که قدرشناس این نعمت باشیم.


برچسب ها: حرم ، مطهر ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.