معاون فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: حضور رسانه‌هایی همچون پرس.تی. وی، با وجود محدودیت‌های بین‌المللی می‌تواند به عنوان یک‌صدا در کنار انبوهی از صداهای مسموم در جهت منافع ملی موثر باشد و ما باید براي تاثيرگذاري بيشتر در جهت توسعه آنها گام برداریم.

"حمیدرضا مقدم‌فر" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اقدام اخیر برخي رسانه‌های غربی در تحریف سخنان مقامات ایرانی اظهار داشت: تحریف سخنان روسای قوه مجریه و مقننه و وزیر امور خارجه و برخی دیگر از مقامات از سوی رسانه‌های غربی، نشان از عدم اعتبار و صداقت آنها در انتشار مطالب دارد.
 
وی با بیان اینکه اقدام غیراخلاقی رسانه‌های غرب تکنیک آنها در انتشار مطالب است، تصریح کرد: مسئولان جمهوری اسلامی عالمانه باید به این مسئله واقف باشند که غرب با دنبال کردن منافع خود به دنبال تحریف، کوچک‌نمایی، بزرگنمایی و سانسور هستند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استفاده از رسانه‌های ملي را به عنوان یکی از راهکارهای موثر در رسوایی و پیشگیری غرب در انتشار و ارائه مطالب دانست و افزود: عملکرد همزمان رسانه‌های داخلی با شبکه‌های غربی در خنثی‌سازی اقدامات غرب می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و لازمه آن اين است كه هنگام مصاحبه اختصاصي مقامات و مسئولان ایرانی با رسانه‌های غربي، رسانه داخلي هم حضور داشته باشند.
 
مقدم‌فر به انتشار بیانیه و تکذیبیه‌های مختلف از سوی نهادهای رسمی جمهوری اسلامی پس از سوءاستفاده رسانه‌های غربی در صحت مطالب عنوان شده اشاره و خاطرنشان کرد: قطعا تاثیر صدور چنین بیانیه‌هایی از سوی مراجع رسمی کمتر از اقدام غربی‌ها نیست و البته از این طریق، نهادهای رسمی مي‌توانند اقدام به اعتراض کنند.
 
وی تاکید کرد: دفاع از حریم مسئولان رسمی در فضای رسانه‌ای، به رخ کشاندن بی‌اعتباری و نامطمئن بودن رسانه‌های غربی در اذهان عمومی و  انتشار سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های مقامات با رسانه‌های غربی به طور همزمان در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی از سوي روابط عمومی دفاتر مربوطه از جمله راهکارهایی است که در جهت حفظ و صحت سخنان مقامات کارساز است.
 
اين كارشناس رسانه به وجود دفاتر بین‌المللی خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تصویری جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: حضور رسانه‌هایی همچون پرس.تی. وی، با وجود محدودیت‌های بین‌المللی می‌تواند به عنوان یک صدا در کنار انبوهی از صداهای مسموم در جهت منافع ملی موثر باشد و ما باید براي تاثيرگذاري بيشتر در جهت توسعه آنها گام برداریم.
 
وی بیان داشت: متاسفانه بعد خارجی خبرگزاری‌های مستقل غیردولتی ضعیف است و به دلیل وجود مشکلات مالی این رسانه‌ها نمی‌توانند در سطح بین‌المللی به ایفای نقش بپردازند و در این راستا نهادهای رسمی باید به کمک رسانه‌ها بشتابند.

گفتني است به تازگي رسانه‌هاي غربي با دعوت از مقامات ايراني از جمله رئيس‌جمهور، رئيس مجلس شوراي اسلامي و وزير امور خارجه با آن‌ها مصاحبه‌هايي را در باب موضوعات مختلف انجام داده‌اند اما نکته قابل توجه اينجاست که بخشي از سخنان مقامات ايراني در مصاحبه‌ با اين رسانه‌ها يا سانسور شده است يا با شيطنت رسانه‌ها به گونه‌اي ديگر ترجمه شده‌اند. (اينجا)

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار