نخستين كنفرانس انجمن ملي انرژي ايران با حضور متخصصان ،اساتيد دانشگاه ها، دانشجويان و كارشناسان حوزه انرژي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران محمد مهدي نوذري رئيس انجمن انرژي ايران در اين كنفرانس با بيان اين كه انرژي مبحثي بين رشته اي است،گفت:: با اين ديدگاه كليد تاسيس انجمن ملي انرژي ايران از سال 92 زده شد.

وي ادامه داد: ايران كشوري برخوردار از همه منابع انرژي است و بايد از اين ظرفيت به درستي استفاده شود.

نوذري به بيان اهداف برگزاري اين كنفرانس پرداخت و گفت: فراهم كردن بستر مناسب براي تبادل افكار و انديشه هاي پژوهشگران، استادان، مديران، كارشناسان و خبرگان در حوزه انرژي، ارائه دستاوردهاي پژوهشي مرتبط با مسائل انرژي به جامعه علمي، جلب همكاري دانشگاه ها و مراكز پژوهشي براي فعاليت بيشتر در حوزه انرژي ومعرفي فناوري هاي جديد در حوزه انرژي از جمله اهداف اين همايش به شمار مي رود.

نوذري تصريح كرد: انجمن با توجه به ارتباطات خوبي كه در سطح ملي و بين المللي برقرار كرده، به دنبال برگزاري دومين كنفرانس انجمن در سطح بين المللي است.

همچنين نائب رئيس انجمن انرژي ايران و رئيس كنفرانس نيز در اين برنامه به بيان ديگر اهداف برپايي اين رويداد پرداخت و اظهار داشت: استقبال خوبي از اين كنفرانس صورت گرفت و به ويژه در بخش انرژي هاي نو مقالات بسيار خوبي ارائه شد.

محمد ساتكين اضافه كرد: دربرگزاري اين كنفرانس جلب توجه و حمايت مسئولان و سياست گذاران به مباحث انرژي به خصوص انرژي هاي تجديدپذير، آشنايي با آخرين دستاوردهاي حوزه انرژي در جهان، ايجاد همسويي و هماهنگي بيشتر بين پژوهشگران و مسئولان در حوزه انرژي، كمك به افزايش آگاهي آحاد مردم به استفاده بهينه از انرژي، توجه به ضرورت حفظ محيط زيست و توسعه پايدار،كمك به ايجاد فرهنگ مديريت و اقتصاد انرژي وشناسايي موانع و مشكلات كشور در حوزه انرژي و يافتن راه حل هاي مناسب مد نظر قرار گرفته بود.

ساتكين افزود: مقاله هاي ارائه شده به اين كنفرانس در شش محور انرژي هاي تجديدپذير و توسعه پايدار،بهينه سازي انرژي، اقتصاد، برنامه ريزي و سياست گذاري، انرژي و محيط زيست، نفت و گاز و پتروشيمي و فناوري هاي نوين دسته بندي شده اند.

وي با بيان اين كه بيشترين استقبال از محور انرژي هاي نو بود،ادامه داد: در مجموع 300 مقاله به دبيرخانه كنفرانس ارائه شد كه از اين ميان براساس نظر هيات داوران 159 مقاله پذيرفته شد.

نائب رئيس انجمن انرژي ايران خاطرنشان كرد: با توجه به محدوديت زماني 46 مقاله به صورت شفاهي، 70 مقاله در قالب پوستر و بقيه نيز در كتاب و لوح فشرده كنفرانس درج شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کنفرانس ، انجمن ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار