مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: استان اردبیل از نظر توانمندی ورزشکاران و کسب مدال‌ در المپیک 2012 لندن استان اردبیل جزو چهار استان برتر کشور بود.

احد پازاج امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ورزش در حالت کلی یکی از پدیده‌های اجتماعی و شاخصه‌های ترقی جامعه تلقی می‌شود به طوری که ورزش بر تمام بخش‌های جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر دارد.

وی گفت: تاثیر مستقیم ورزش در امر سلامت جامعه بیشتر نمایان می‌شود به طوری که این امر در سلامت جامعه نقش بسزایی دارد و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر و مطلوب‌تری صورت گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: یکی از تاثیرات مهم ورزش در جامعه ایجاد شور و نشاط در بین مردم و به خصوص جوانان است به طوری که مردم به افتخار‌آفرینی ورزشکاران سرزمین خود و بالا رفتن پرچم ایران در میادین مختلف عشق می‌ورزند.

پازاج همچنین تاکید کرد: استان اردبیل در سال‌های اخیر افتخارات کم نظیری را در عرصه‌های مختلف ورزشی به دست آورده است به طوری که این استان در المپیک لندن جزو چهار استان برتر کشور بود و ورزشکاران این استان توانستند در پارالمپیک هم بسیار عالی ظاهر شده و دو مدال کسب کنند.

وی با اشاره به بازی‌های آسیایی 2014 اینچوان نیز گفت: هدف بزرگ ما آماده شدن برای این دوره از مسابقات آسیایی است تا بتوانیم مدال‌ها و موفقیت‌های استان اردبیل را بیشتر کنیم که این یک امر بسیار مهم بوده و نیازمند تلاش و کوشش فراوان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در ادامه با اشاره به ورزش‌های بومی و محلی و عشایری استان اردبیل نیز تصریح کرد: هدف ما این است که به بازی‌های بومی و محلی و روستایی بیشتر اهمیت بدهیم تا بتوانیم این ورزش‌ها را احیا کرده و ورزشکاران مستعد را شناسایی کنیم.

پازاج ابراز داشت: در خصوص ورزش‌های روستایی 40 سالن چند منظوره در روستا‌ها احداث شده است و همچنین 76 اماکن ورزشی روباز در روستاها در حال فعالیت هستند/س.

برچسب ها: اردبیل ، استان ، برتر ، کشور ، در ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.