بر اساس شواهد موجود عفونت ها یکی از عوامل مهم تشدید کننده بیماری و نارسایی ای کلیوی بوده اند و مقاومت های میکروبی نیز درمان این بیماری ها را با مشکل مواجه کرده است.

کمال شاکری متخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری های کلیوی از مهم ترین بیماری هایی هستند که میزان بروز و شیوع آنها در جهان در طی سال های اخیر به شدت افزایش یافته و مشکلات و معضلات زیادی را به بار آورده اند.

وی با اشاره به اینکه اغلب مبتلایان به بیماری های کلیوی خیلی دیر متوجه بیماری خود می شوند، تصریح کرد: تشخیص دیر هنگام و درمان دیر رس بیماری کلیوی موجب تشدید و خطرناک شدن بیماری شده و احتمال درمان مناسب عارضه را تا حد زیادی کاهش می دهد.

شاکری افزود: بروز عفونت در بیماری های کلیوی از دیگر مشکلات مهم و عمده است که بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های کلیوی از جمله بیماران دیالیزی و پیوندی دچار آن می شوند.

وی تاکید کرد: بر اساس شواهد موجود، عفونت ها تاثیر نزدیک و متقابلی در بروز بیماری ها کلیه دارند و به عنوان یکی از عوامل مهم تشدید کننده بیماری ها و نارسایی های کلیوی شناخته می شوند.

شاکری یاد آور شد: در بسیاری از موارد دیده شده که به دلیل وجود مقاومت میکروب ها، درمان مبتلایان به بیماری های و نارسایی های کلیوی با مشکلات زیادی مواجه شده و طول دوره درمان افزایش قابل ملاحظه ای یافته است./ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار