جمعيت الوفاق بحرين،‌ با بيان اينکه رژيم آل خليفه اکنون حتي به توصيه‌هاي متحدانش نيز گوش نمي‌دهد، اعلام کرد: اين رژيم بدون جدي گرفتن گفتگوها، به گزينه‌‌ي امنيتي و سرکوب مخالفاني که رويکردي کاملاً مسالمت‌آميز در پيش گرفته‌اند ادامه مي‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني «اللؤلؤه»، يک ماه پس از بازداشت خليل المرزوق، از رهبران جمعيت الوفاق بحرين ، اين جمعيت با صدور بيانيه اي اعلام کرد حاکميت با ادامه بازداشت المرزوق در واقع بر پافشاري خود براي زيرپاگذاشتن قانون بين المللي حقوق  تاکيد مي کند.اين جمعيت در بيانيه خود افزوده است: حاکميت با اين اقدام به نداي عقل براي آزادي فوري المرزوق توجه نمي کند زيرا بنا به اعلام سازمان هاي بين المللي نيز المرزوق به علت اظهار نظر و بيان ديدگاه بازداشت شده است.

اين شبکه در گزارشي در اين خصوص اعلام کرد: يک ماه از بازداشت خليل المرزوق، معاون سياسي دبير کل جمعيت الوفاق گذشته است. فضاي حاکم در بين مردم بحرين فضاي خوبي نيست، به ويژه اينکه مخالفان مشارکت خود را در گفتگوها به حال تعليق در آورده اند و رژيم حاکم نيز بر برخورد امنيتي و قضايي با مخالفان سياسي پافشاري مي کند.

اين شبکه افزود: واشنگتن نيز درباره بحرين اعلام کرد بازداشت خليل المرزوق يکي از محورهاي مهم گفتگوها با مقامات بحرين خواهد بود. اتحاديه اروپا نيز درباره بازداشت المروزق اظهار نگراني کرد.سي روز پس از بازداشت وي، رژيم حاکم بحرين بر ناديده گرفتن قانون بين المللي حقوق بشر تاکيد مي کند و به نداي عقل درباره آزاد کردن فوري و بدون قيد و شرط المروزق گوش نمي دهد زيرا وي بر اساس تصميم و اعلام سازمان هاي بين المللي به علت اظهار نظرهاي خود بازداشت شده است.

جمعيت الوفاق در ادامه بيانيه خود افزوده است که ادامه بازداشت المرزوق به چالش کشيدن قانون و اراده جامعه بين الملل براي پايان دادن به بحران داخلي در بحرين از طريق گفتگوي سياسي جدي به شمار مي رود، گفتگويي که در جهت برآورده کردن خواسته هاي مردم و پايان دادن به نقض سازمان يافته حقوق بشر توسط حاکمان بحرين باشد.گزارش حقيقت ياب بسيوني دروغ بودن ادعاهاي رژيم بحرين را ثابت کرد. در اين گزارش تاکيد شد که قانون و دستگاه قضايي براي ظلم به مخالفان و انتقام از آنها به کار گرفته مي شود.

مخالفان در بيانيه خود تاکيد کردند که مردم بحرين اعتقادي به جديت رژيم ندارند زيرا به دامنه حملات امنيتي خود افزوده است و به علت فرار حاکميت از راه حل هاي سياسي افق هاي گفتگو  بسته شده است. رژيم به جاي گفتگو به بازداشت معترضان مي پردازد، مخالفاني که تحرک آنها کاملاً مسالمت آميز است.

به گزارش اين شبکه، جمعيت الوفاق به سخنان باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، در ماه سپتامبر دو هزار يازده اشاره کرد که گفته بود در حالي که برخي از رهبران سياسي با رويکرد مسالمت آميز بازداشت هستند گفتگو در اين کشور امکان ندارد.

الوفاق با اشاره به اين سخنان اوباما تاکيد کرد پس از گذشت دو سال از اين سخنان اوباما، رژيم بحرين به علت فعاليت هاي سياسي المرزوق او را بازداشت کرد.جمعيت الوفاق در ادامه بيانيه خود افزوده است: حاکميت ديگر به توصيه هاي متحدان خود نيز گوش نمي دهد و به سرکوبگري هايش ادامه مي دهد، به گونه اي که نشان دهنده بي توجهي آن به توصيه هاي متحدانش است.

اين جمعيت بار ديگر بر آمادگي خود براي گفتگوي جدي تاکيد و اعلام کرد رهبران آن از جمله خليل المرزوق به همراه ديگر گروه هاي مخالف به کارگيري خشونت را محکوم کردند و به طور متوالي پيشنهادهايي را براي پيشبرد گفتگوها مطرح کردند که آزادي زندانيان سياسي از جمله اين پيشنهادها بود؛ اما هر بار رژيم بر خلاف اين پيشنهادها عمل کرد. رژيم در نهايت با بازداشت و محاکمه خليل المرزوق کاملاً ظالمانه عمل کرد.الوفاق از جامعه بين الملل و متحدان رژيم حاکم بحرين خواست متناسب با اقدامات رژيم حاکم در ناديده گرفتن توصيه هاي آنها، عمل کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار