جشنواره منطقه ای غدیر ، به همراه نمایشگاهی شامل 12 غرفه در دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات آغاز به کار کرد .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛مراسم افتتاحیه اولین جشنواره منتطقه ای غدیر در واحد علوم و تحقیقات با حضور دکتر حسین زاده لطفی معاون پژوهش و فن آوری و دکتر عصمت سوادی معاون فرهنگی این واحد و جمعی از اساتید و دانشجویان همراه با قرائت پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات آغاز به کار کرد .

لازم به ذکر است در کنار اولین جشنواره منطقه ای غدیر ، نمایشگاهی شامل 12 غرفه با عناوینی از جمله غدیر در طول تاریخ، غرفه خوشنویسی، خطابه غدیر، معرق کاری، مسابقه غدیر، اسناد غدیر ، غرفه بلوتوث ، انتشارات غدیر ، غرفه آثار برتر جشنواره و مستند غدیر و ... فعالیت می کنند .

دکتر عصمت سوادی معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات در حاشیه افتتاحیه این جشنواره از ارسال 200 اثر از سوی استادان، دانشجويان و كاركنان منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامي براي شركت در اين رويداد مهم خبر داد و گفت: جشنواره منطقه اي غدير بستری مناسب براي تبيين و تشريح فرهنگ غدير در دانشگاه ها است .

دبير اجرايي جشنواره منطقه اي اظهار داشت : اين جشنواره شامل بخش هاي «پژوهشي» با محورهاي مختلف از جمله نقش غدير در تكامل انسان ها و كاربرد غدير در روزگار معاصر و فرهنگ غدير در كلام اهل بيت(ع)، «مجازي و رايانه» شامل وبلاگ نويسي و توليد نرم افزار چند رسانه اي، «هنري» شامل خوشنويسي، نقاشي و گرافيك صحنه غدير و «ادبي» شامل شعر، قطعه ادبي، داستان و داستانك و خاطره نويسي است. 

وی با بیان این مطلب که آثار برگزيده اين جشنواره به صورت موزه اي در واحد علوم و تحقيقات نگهداري خواهد شد، افزود: تجليل از ايده هاي نو درباره غدير و برگزاري نمايشگاه جانبي در ارتباط با سير امامت و ولايت از اول خلقت تا زمان غدير، واقعه غدير خم و سير امامت در زمان كنوني از جمله برنامه هاي اين جشنواره در روز اختتاميه است.

لازم به ذکر است ، مراسم اختتاميه اين جشنواره با معرفي نفرات اول تا سوم هر بخش، چهارم آبان ماه جاری، با حضور شماري ازمسوولان، استادان و دانشجويان و سخنراني حجت الاسلام و المسلمين دکتر سيدطه هاشمي معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي در واحد علوم و تحقيقات برگزار مي شود./ح

انتهاي پيام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار